بلادهوند LSR برای رکوردشکنی سرعت آماده می‌شود

یک‌شنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
خودرو مافوق صوت بلادهوند LSR در حال آماده‌شدن برای شکستن رکورد سرعت زمینی در سال ۲۰۲۰ است.
تبلیغات

پروژه‌ی خودرو مافوق صوت بلادهوند (Bloodhound) پس از ورشکستگی طولانی دوباره از سر گرفته شده است تا رکورد سرعت روی زمین را جابه‌جا کند. خودرو جدید بلادهوند اولین آزمایش خود را در اکتبر در صحرایی در آفریقای‌جنوبی انجام خواهد داد. پروژه‌ی بلادهوند در سال ۲۰۰۸ دوباره شروع به کار کرده و هدف آن شکستن رکورد سرعت ۱،۰۰۰ مایل‌بر‌ساعت (۱،۶۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت) بود؛ ولی پروژه به‌دلیل اتمام منابع مالی در دسامبر گذشته کنار گذاشته شد. 

گفتنی است کل این مجموعه و پروژه را کارآفرینی به‌نام یان وارهورست خرید و نام خودرو را نیز به بلادهوند LSR تغییر داد. حروف LSR در انتهای نام این خودرو به Land Speed Record، یعنی رکورد سرعت روی زمین، اشاره می‌کنند. همچنین، مالک جدید پروژه را در مارس به مرکز تحقیقاتی جدیدی منتقل کرد. در این مرکز تحقیقاتی، تیم بلادهوند اعمال تغییرات در طراحی خودرو را شروع کرد تا بتواند به سرعت‌ بیشتری دست پیدا کند. تغییرات در خودرو بلادهوند شامل ارتقای فنرها و کمک‌فنرها، اضافه‌شدن حسگرهای فشار هوا، سیستم اطفای حریق و چتر ترمز هستند. 

Bloodhound LSR supersonic car

زمانی‌که خودرو آماده و به دریاچه‌ی خشک‌شده‌ی هاکسکین‌پان در آفریقای‌جنوبی منتقل شود، در تلاش نخست، هدف تیم دستیابی به سرعت ۸۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت است. این آزمایش اهمیت بسیار زیادی دارد و نوعی تمرین برای شکستن رکورد سرعت محسوب می‌شود. تیم آزمایش‌کننده قرار است در این آزمایش، اطلاعات دریافتی از صدها حسگر خودرو را تحلیل و بررسی کند تا ببیند خودرو در سرعت بسیار زیاد چه عملکردی از خود نشان می‌دهد. 

Bloodhound LSR supersonic car

هدف پروژه‌ی بلادهوند شکستن رکورد سرعت ۱،۲۲۷.۹۸۵ کیلومتر‌بر‌ساعت است که از سال ۱۹۹۷ دراختیار خودرو تراست SSC است. پیش‌بینی می‌شود رکوردشکنی نهایی در اواخر سال ۲۰۲۰ انجام شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات