قایق تفریحی و مجهز لکسوس LY650 تولید شد

سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
لکسوس قایق مجلل جدید خود را رونمایی کرد. این قایق ۳.۵ میلیون دلاری LY 650 نام دارد.
تبلیغات

لکسوس همان‌طورکه قول داده بود، قایق لوکس خود به‌نام LY 650 را تولید کرد. این قایق براساس مدل مفهومی Lexus Sport Yacht Concept ساخته شده که در ژانویه‌ی ۲۰۱۷ رونمایی شده بود. قایق لوکس و پرچم‌دار لکسوس LY 650 را استودیویی ایتالیایی طراحی کرده است. نتیجه‌ی همکاری لکسوس با این استودیو طراحی قایقی از آب درآمده که ظاهری فوق‌العاده جذاب با سقفی شیب‌دار دارد و در فضای داخلی آن به‌ آسایش سرنشینان توجه بسیاری شده است. 

Lexus LY 650 Yacht

در کابین اصلی این قایق، دو صندلی کاپیتان و یک کاناپه‌ی بزرگ و یک آشپزخانه‌ی کامل دیده می‌شود. در بخش پایینی نیز، سه تخت‌خواب برای ۶ نفر تعبیه شده‌ است. ابعاد هریک از اتاق‌خواب‌ها تقریبا دو متر در دو متر هستند. لکسوس در قایق LY 650 از فناوری ارتباطی LY-Link استفاده کرده که امکان بر قراری ارتباط و کنترل‌کردن قسمت‌های مختلف قایق را به سرنشینان می‌دهد. از قابلیت‌های این سیستم می‌توان به روشن و خاموش کردن سیستم تهویه‌ی مطبوع و چراغ‌ها با استفاده از تلفن‌همراه هوشمند اشاره کرد. 

Lexus LY 650 Yacht

در ساخت قایق LY 650 از مواد کامپوزیتی سبک و مقاوم مدرنی مانند پلاستیک تقویت‌شده فیبرکربن (CFRP) و پلاستیک تقویت‌شده فایبرگلاس (GFRP) استفاده شده است. لکسوس توانایی‌های حرکتی قایق خود را نیز فراتر از انتظار توصیف کرده است. دو پیشرانه‌ی ولوو سری Penta IPS نیروبخش قایق LY 650 خواهد بود. این پیشرانه که ۱۲.۶ لیتر حجم دارد، با سه قدرت خروجی ۱،۳۵۰ و ۱،۲۰۰ و ۱،۰۵۰ اسب‌بخاری به مشتریان عرضه می‌شود. مجموع قدرت این پیشرانه‌ها به ۲،۷۰۰ اسب‌بخار می‌رسد که برای جابه‌جایی این قایق ۱۹.۹۴ متری کافی است. مخزن سوخت قایق نیز ۴،۰۱۲ لیتر ظرفیت دارد.

Lexus LY 650 Yacht

لکسوس در اولین قایق لوکس خود از سیستم‌های کنترلی پیشرفته‌ی الکترونیکی مانند کنترل جوی‌استیکی، سیستم حفظ قایق در مسیر، فلاپ‌های خودکار و صفحه‌نمایش لمسی استفاده کرده است. این قایق بدون احتساب مالیات و عوارض با قیمت ۳.۵ میلیون دلار به بازار عرضه خواهد شد.

تولید و عرضه‌ی قایق لوکس لکسوس، تنها جاه‌طلبی لکسوس در بازارهای خارج از حوزه‌ی خودرو نیست؛ بلکه این خودروساز ژاپنی به ورود به دنیای جت‌های شخصی نیز فکر می‌کند. آکیو تویودا، مدیر تویوتا و لکسوس، عنوان کرد به‌زودی نام لکسوس وارد آسمان نیز خواهد شد. به‌گفته‌ی وی، تویوتا قصد دارد از برندی مطرح در صنعت خودرو به برندی مطرح در صنعت حمل‌و‌نقل تبدیل شود. برای این منظور محصولات تویوتا و لکسوس باید در زمین و دریا و آسمان حضور داشته باشند و تولید قایق لکسوس اولین قدم بود. 

تویوتا هنوز اطلاعات دقیقی درباره‌ی زمان ورود این شرکت به صنعت هوانوردی را اعلام نکرده؛ ولی به‌نظر می‌رسد جت تویوتا رقیبی مستقیم برای هونداجت ۴.۵ میلیون دلاری باشد. ه‍ونداجت یکی از سریع‌ترین هواپیماهای شخصی در جهان است. 

Lexus LY 650 Yacht
Lexus LY 650 Yacht
Lexus LY 650 Yacht
Lexus LY 650 Yacht
Lexus LY 650 Yacht
Lexus LY 650 Yacht
Lexus LY 650 Yacht
Lexus LY 650 Yacht
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات