تویوتا لندکروزر نامیب؛ خودرویی ویژه برای آفریقا

پنج‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
تویوتا با توجه به شرایط محیطی سخت آفریقا تصمیم به رونمایی از نسخه‌ی ویژه‌ای از لندکروزر سری ۷۰ گرفته است. این مدل که به‌طور ویژه برای آفریقا ساخته شده، نامیب نام دارد.
تبلیغات

تویوتا لندکروزر سری ۷۰ نیز همانند مرسدس بنز جی کلاس، مشابه با دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی تولید می‌شود. این خودرو همچنان در برخی نقاط جهان تولید و به فروش می‌رسد. یکی از مناطقی که همچنان تویوتا لندکروزر سری ۷۰ در آن عرضه می‌شود آفریقای جنوبی است. تویوتا حالا تصمیم گرفته تا با عرضه‌ی نسخه‌ی جدیدی از این خودرو به نام نامیب (Namib) به بازار آفریقا تنوع محصولات خود در این بخش از جهان را افزایش دهد. 

Toyota Land Cruiser Namib

لندکروزر نامیب در بخش فنی خود با مدل 79 4.5D V8 D/C یکسان است. قیمت این خودرو در بازار آفریقا ۸۹۳٬۶۰۰ رند (حدود ۶۱ هزار و ۱۴۵ دلار) تعیین شده که در مقایسه با نسخه‌ی استاندارد لندکروزر سری ۷۰ حدود ۸ هزار دلار گران‌تر است. در این خودرو، از پیشرانه‌ی ۴.۵ لیتری توربو دیزل استفاده شده است که می‌تواند ۲۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. بیشینه‌ی گشتاور این پیشرانه در ۱۲۰۰ تا ۳۲۰۰ دور بر دقیقه در دسترس است. تویوتا میزان مصرف سوخت ترکیبی این مدل را ۱۱.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و میزان انتشار گاز دی اکسید کربن را هم ۳۰۰ گرم در هر کیلومتر اعلام کرده است. 

Toyota Land Cruiser Namib

تویوتا اقدام به ارتقای سیستم تعلیق کرده است. همچنین روی رینگ‌های ۱۶ اینچی این مدل لاستیک‌های کوپر مکس با ابعاد 265/75 نصب شده‌اند. در بخش ظاهری، تویوتا لندکروزر نامیب در دو رنگ سفید و بژ صحرایی قابل خرید است. در جلوپنجره نیز به‌جای لوگوی تویوتا، نام این خودروساز به شکل نوشته نصب شده است. از دیگر بخش‌های تویوتا لندکروزر نامیب سپر آفرود است که روی آن چراغ‌های اضافی نیز وجود دارند. سپر عقب نیز یک میله‌ی مستحکم است که روی آن یک بست مخصوص یدک‌کشی قرار دارد. 

Toyota Land Cruiser Namib

درون کابین باید به روکش پارچه‌ای به رنگ خاکستری روی صندلی‌ها با لوگوی Namib اشاره کرد. درون کابین این خودرو به‌طور گسترده‌ای از صفحات ضد سایش استفاده شده است تا مواد بالاترین دوام را با گذشت زمان داشته باشند. از دیگر امکانات این خودروی آفرود باید به محفظه‌ی داشبورد خنک‌شونده، کنسول سقفی ویژه با نورپردازی LED، گیره‌ی نصب میکروفون، رادیوی دو کاناله و فضاهای اضافی برای قرار دادن اشیا اشاره کرد. 

Toyota Land Cruiser Namib

تمامی نسخه‌های تویوتا لندکروزر 79 D-Cab V8 دارای سیستم اطلاعات و سرگرمی لمسی، سیستم رهیاب ماهواره‌ای، بلوتوث، شیشه برقی پنجره‌ها، ستون فرمان تنظیم‌‌شونده‌ی تلسکوپی، قفل مرکزی، پورت USB و دو کیسه هوا جلو هستند. تویوتا این مدل را به همراه ضمانت ۳ ساله یا ۱۰۰ هزار کیلومتری به بازار عرضه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات