پورشه ماکان توربو 2020 معرفی شد

پنج‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
پورشه ماکان توربو ۲۰۲۰ مجهز به پیشرانه ۴۳۵ اسب بخاری معرفی شد؛ قیمت این کراس‌اور از ۸۳،۶۰۰ دلار آغاز می‌شود و تا ماه آینده در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به نمایش در می‌آید.
تبلیغات

اگر هنگام رونمایی مدل جدیدی از پورشه یک قاعده وجود داشته باشد، این است که مدت زمان طولانی بین معرفی نسخه‌های مختلف آن طول نمی‌کشد. امری که درباره‌ی پورشه ماکان ۲۰۲۰ صادق است و پیش از این در نسخه‌های استاندارد و S معرفی شد. امروز اولین نگاه خود را به نسخه‌ی جدید توربو خواهیم داشت.

البته هر دو نسخه از پورشه ماکان قبلاً توربوشارژ بودند اما این نسخه‌ی توربو است. بدین معنی که به‌جای پیشرانه‌ی ۳ لیتری خورجینی ۶ سیلندر موجود در نسخه‌ی S ماکان، از پیشرانه‌ی ۲/۹ لیتری خورجینی ۶ سیلندر مجهز به توربوشارژر قرض گرفته شده از پورشه پانامرا و کاین بهره می‌برد. اگرچه حجم پیشرانه کاهش یافته است، اما قدرت آن از ۳۴۸ به ۴۳۵ اسب‌بخار افزایش می‌یابد. گشتاور نیز از ۴۸۰ نیوتن‌متر به ۵۵۰ نیوتن‌متر می‌رسد که بسیار درخورتوجه است. قدرت اضافی به‌معنای عملکرد بیشتر و بهتر خواهد بود و پورشه ماکان توربو با بسته سفارشی اسپرت کرونو (Sport Chrono) در ۴/۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و می‌تواند تا بیشینه سرعت ۲۷۰ کیلومتربرساعت نیز حرکت کند. جعبه‌دنده‌ی هفت سرعته دو کلاچه، قدرت خروجی پیشرانه را به سیستم استاندارد تمام چرخ محرک مجهز به قابلیت مدیریت کشش پورشه منتقل می‌کند.

2020 Porsche Macan Turbo / پورشه ماکان توربو 2020

سیستم تعلیق قابل تنظیم بادی برای ماکان توربو ۲۰۲۰ در دسترس است (دارای پیستون‌های بهینه‌شده و کمک‌فنرهای هیدرولیکی جدید)، در حالی که سیستم توزیع گشتاور پورشه پلاس (Porsche Torque Vectoring Plus) و ترمزهای کربن سرامیکی نیز وجود دارد. نسخه‌ی توربو برخلاف سایر مدل‌های پورشه ماکان، از ترمزهای با سطح کاملاً پوشیده بهره می‌برد که دارای روکش کاربید تنگستن است و به‌گفته‌ی مسئولان پورشه تا ۹۰ درصد گرد و غبار را کاهش می‌دهد و باعث افزایش پاسخگویی ترمز و کاهش سایش می‌شود.

سرعت و قدرت دلیل خوبی برای خرید پورشه ماکان توربو ۲۰۲۰ است، اما برخی تغییرات در ظاهر این کراس‌اور نیز وجود دارد. در جلو سپر جذاب‌تری وجود دارد که برای تغذیه‌ی هوای پیشرانه‌ی جدید مناسب‌تر به نظر می‌رسد؛ در حالی که بال کوچک جدید در قسمت عقب، ظاهر بهتری به ماکان توربو اضافه می‌کند. رینگ‌های ۲۰ اینچی به‌عنوان امکانات استاندارد ارائه خواهند شد، در حالی که برخی المان‌های ظاهری تیپ اسپرت دیزاین (Sport Design) در رکاب‌های جانبی نیز وجود دارند.

در حالی که پورشه معمولاً هزینه‌ی بالایی برای مدل‌های توربو از مشتریان درخواست می‌کند (در این مورد ۲۵،۰۰۰ دلار)، افزایشی متناسب در تجهیزات استاندارد برای افزایش قدرت و کارایی اضافی وجود دارد. چنین مطلبی در مورد نسخه‌ی توربو پورشه ماکان نیز صادق است، زیرا مشتریان می‌توانند صندلی‌های اسپرت با تنظیم ۱۸-جهته با روکش‌ها و لوازم داخلی چرمی استاندارد، پشت‌سری آلکانترا و فرمان اسپرت با طراحی مشابه پورشه ۹۱۱ را در داخل کابین پیدا کنند. با این حال مانند سایر نسخه‌های ماکان، سیستم سرگرمی و اطلاعاتی با صفحه‌ی لمسی ۱۰/۹ اینچی در جلو قرار دارد و قابلیت سازگاری با اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم صوتی بوز (Bose) با ۱۴ بلندگو نیز از جمله امکانات استاندارد آن به شمار می‌رود.

2020 Porsche Macan Turbo / پورشه ماکان توربو 2020

قیمت پورشه ماکان توربو ۲۰۲۰ از ۸۳،۶۰۰ دلار آغاز می‌شود و هزینه‌ی حمل ۱،۳۵۰ دلاری در مقصد نیز به آن افزوده خواهد شد. انتظار می‌رود که فروش این کراس‌اور از اواخر امسال آغاز شود. پورشه ماکان توربو ماه آینده‌ در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۹ به‌صورت رسمی به‌نمایش گذاشته می‌شود.

2020 Porsche Macan Turbo / پورشه ماکان توربو 2020
2020 Porsche Macan Turbo / پورشه ماکان توربو 2020
2020 Porsche Macan Turbo / پورشه ماکان توربو 2020
2020 Porsche Macan Turbo / پورشه ماکان توربو 2020
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات