خرید بنزین با کارت جایگاه به ۳۰ لیتر محدود شد

یک‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
از اول شهریور، میزان سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه‌ها در کل کشور کاهش یافته است و افراد در هربار سوخت‌گیری، می‌توانند ۳۰ لیتر سوخت دریافت کنند.
تبلیغات

فاطمه کاهی، سخن‌گوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، با تأکید بر اینکه میزان هربار سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی همان ۶۰ لیتر قبلی است، اظهار کرد:

مالکان وسایل نقلیه که از کارت سوخت جایگاه‌داران استفاده می‌کنند، تنها نصف این میزان می‌توانند سوخت دریافت کنند.

طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی با هدف انضباط‌دادن و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به مصرف بنزین تصویب شد و از نهم خرداد، اطلاع‌رسانی آن آغاز و مقرر شد ابتدا این طرح در چهار کلان‌شهر تهران، کرج، اصفهان و تبریز و پس‌از‌آن، در سراسر کشور اجرایی شود. این طرح از ۲۲ مرداد به‌طور رسمی آغاز شد؛ البته هنوز افرادی هستند که موفق نشده‌اند کارت سوخت خود را دریافت کنند؛ اما آن‌طورکه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرده است، متقاضیانی که برای صدور کارت المثنی با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ یا ازطریق سامانه‌ی دولت همراه ثبت‌نام کرده‌اند، مطمئن باشند کارت آن‌ها صادر و به در منازلشان ارسال خواهد شد.

کارت سوخت هوشمند خودرو

شفاف‌سازی مصرف بنزین کشور با کارت هوشمند سوخت

هدایت الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس، به تأثیر استفاده از کارت سوخت در مدیریت سوخت اشاره کرد و با بیان اینکه در یک مقطع زمانی استفاده از کارت سوخت و سامانه‌ی هوشمند باعث شفاف‌سازی در مصرف سوخت و درنهایت مدیریت مصرف سوخت شد،‌ گفت:

کارآمدی استفاده از کارت سوخت به موقعیت زمانی بازمی‌گردد و برای همه‌ی موقعیت‌ها نمی‌توان یک نسخه پیچید. در شرایط کنونی استفاده از کارت سوخت می‌تواند کنترلی بر میزان مصرف سوخت داشته باشد؛ اما باید سیستم‌های هوشمند موجود بازسازی شود؛ چراکه در این مدت، ازآنجاکه این احتمال وجود داشت که دیگر از کارت سوخت استفاده نشود، آن‌طورکه باید به زیر‌ساخت‌ها و سیستم‌های هوشمند آن توجه نشده است. تا وقتی همه‌ی مردم کارت سوخت دریافت کنند، این امکان وجود دارد تا با استفاده از کارت‌های موجود در جایگاه سوخت‌گیری کنند. اکنون مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات