مرسدس بنز EQV، اولین ون تمام برقی لوکس جهان، رونمایی شد

پنج‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
مطالعه 3 دقیقه
مرسدس بنز از مدل جدید EQV با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و ظرفیت پیمایش ۴۰۰ کیلومتر رونمایی کرد.
تبلیغات

در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹، مرسدس بنز از خودروی مفهومی EQV به‌عنوان یک محصول آماده‌ی تولید رونمایی کرد. حالا نسخه‌ی نهایی این خودرو به‌عنوان جدیدترین خودروی برند EQ مرسدس بنز رونمایی شده است. به‌گفته‌ی مرسدس بنز مدل EQV اولین ون برقی لوکس در جهان است و در نمایشگاه فرانکفورت در ماه سپتامبر به‌نمایش عمومی گذاشته می‌شود.

Mercedes-Benz EQV

از نظر ظاهری مدل EQV با خودروی مفهومی که اوایل امسال رونمایی شد، تقریبا یکسان است. چراغ‌های LED و چراغ‌های روشنایی در روز به جذابیت این ون افزوده‌اند. داستان در داخل کابین نیز مشابه است و شاهد همان طراحی هستیم که قبلا در خودروی مفهومی EQV دیده بودیم. در کمال تعجب این خودرو فاقد کلید استارت است و باید برای روشن کردن آن از روش سنتی استفاده کرد. کابین مرسدس بنز EQV توانایی حمل هفت تا هشت سرنشین را بسته به نوع چیدمان صندلی‌هایش دارد.

Mercedes-Benz EQV

قوای محرکه مرسدس بنز EQV از یک موتور برقی متصل به محور جلو تشکیل شده است. پورت شارژر این خودرو نیز درون سپر جلو قرار دارد. قدرت مرسدس بنز EQV به ۲۰۱ اسب‌بخار می‌رسد و با هر بار شارژ توانایی طی کردن ۴۰۰ کیلومتر مسافت را دارد. نیروی مورد نیاز موتور برقی از یک باتری لیتیوم‌یون با ظرفیت ۹۰ کیلووات ساعت تأمین می‌شود که در کف خودرو جاسازی شده است. از مشخصات دیگر این خودرو باید به شارژر ۱۱ کیلوواتی AC مجهز به سیستم خنک‌کننده‌ی هوشمند اشاره کرد که می‌توان با استفاده از آن باتری خودرو را در منزل یا محل کار شارژ کرد. 

Mercedes-Benz EQV

از امکانات درون کابین مرسدس بنز EQV می‌توان به سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX اشاره کرد. در این مدل برخلاف دیگر مدل‌های مرسدس بنز که از دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی استفاده می‌شود، از یک نمایشگر کوچک‌تر بهره گرفته شده است. زمان دقیق ورود به بازار و قیمت نهایی مرسدس بنز EQV هنوز مشخص نشده است.

Mercedes-Benz EQV
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات