پورشه طرحی جدید برای خنثی‌‌کردن آلایندگی خودروها ارائه داد

چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
پورشه پروژه‌ی جدیدی معرفی کرده است که در آن مالکان می‌توانند در خنثی‌سازی آلایندگی خودروهایشان سهیم شوند.
تبلیغات

پورشه برای افرادی که از تأثیر منفی خودرویشان بر محیط‌زیست احساس گناه می‌کنند و حاضر هستند برای این موضوع پول خرج کنند، راهکار جدیدی در نظر گرفته است. این شرکت اکنون در کشور آمریکا طرح جدیدی معرفی کرده که آلایندگی خودروهای پورشه را خنثی می‌کند. طرح مذکور علاوه‌بر خنثی‌‌کردن دی‌اکسید‌کربن تولیدی خودرو، به راننده اجازه می‌دهد آلایندگی خودرو را محاسبه کند و از میان برنامه‌های موجود، بهترین گزینه را شخصی‌سازی کند.

طرح پورشه برای خنثی‌سازی آلایندگی ۱

پس از ورود به سایت، از کاربران میزان مسافت طی‌شده در یک سال و میانگین مصرف سوخت خواسته می‌شود. این ارقام برای مدل‌های گوناگون متفاوت است؛ اما به‌طور مثال، شخصی که پورشه کاین ۲۰۱۹ می‌راند، با میانگین مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و کارکرد ۱۶,۰۹۳ کیلومتر در سال، به خنثی‌سازی ۴.۶۲ تن دی‌اکسید‌کربن نیاز دارد. در همین زمینه، به کاربران چهار طرح مختلف پیشنهاد داده می‌شود.

پورشه کاین cayenne 2019

با پرداخت ۸۸ دلار، کاربران می‌توانند در نجات جنگل‌های زیمباوه سهیم شوند. برای آن دسته از افرادی که به‌دنبال مکانی نزدیک‌تر به آمریکا هستند، پروژه‌ای دیگر با هزینه‌ی ۷۷ دلار در مکزیک در نظر گرفته شده است. همچنین، مشتریان می‌توانند با پرداخت ۵۶ دلار در طرح ویتنام یا محافظت جنگل‌ها در آلاسکا شرکت کنند. آخرین طرح یاد‌شده، با قیمتی نزدیک به ۱۲۹ دلار، گران‌ترین پروژه محسوب می‌شود.

طرح پورشه برای خنثی‌سازی آلایندگی ۲

به‌گفته‌ی پورشه، تمامی این طرح‌ها به‌صورت جهانی اعتبارسنجی شده‌اند و با همکاری سازمان South Pole انجام می‌گیرند. سازمان ذکر‌شده، سازمانی سوئیسی است که بیش از یک دهه در تأمین منابع مالی برای طرح‌های خنثی‌سازی دی‌اکسیدکربن به‌طور مستمر فعالیت کرده است. هنوز مشخص نیست آیا طرح جدید شرکت پورشه با استقبال مالکان مواجه می‌شود یا خیر؛ اما کلاوس زلمر، مدیر بخش خودروهای پورشه در آمریکای‌شمالی، عقیده دارد ارائه‌ی طرحی برای حفاظت از محیط‌زیست، بخشی از تجربه‌ی خارق‌العاده‌ی پورشه برای مالکان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات