فورد GT کلاسیک ۹ میلیون دلار قیمت خواهد داشت

یک‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یکی از پنج دستگاه فورد GT رودستر اولیه‌ی ساخته‌شده در جهان به‌زودی در حراجی RM نمایش داده خواهد شد. قیمت پیش‌بینی‌شده برای این خودرو بین ۷ تا ۹ میلیون دلار است.
تبلیغات

یکی از جذاب‌ترین و کمیا‌ب‌ترین نمونه‌های فورد GT40 کلاسیک به‌زودی در حراجی مانتری نمایش داده می‌شود. این خودرو هیچ‌گاه در مسابقه‌ی ۲۴ ساعته‌ی لمان حضور نداشته است؛ اما جزو پنج نمونه‌ی اولیه‌ی رودستر ساخته‌شده از GT40 محسوب می‌شود.

فورد GT رودستر

کارشناسان برای این خودرو کمیاب ارزشی بین ۷ تا ۹ میلیون دلار در نظر گرفته‌اند. این خودرو را حراجی RM Sotheby’s در ۱۶ اوت درمعرض دید عموم قرار خواهد داد. شایان ذکر است تنها ۱۲ نمونه‌ی اولیه‌ از فورد GT40 ساخته‌شده که از این تعداد، هفت دستگاه با سقف و پنج دستگاه به‌صورت رودستر بود.

فورد GT رودستر

فورد GT کلاسیک به‌لطف بازسازی تکمیلی در سال ۱۹۸۳ و به‌روزرسانی فنی در سال ۲۰۰۳، اکنون مانند روز اولش است. افزون‌بر‌این، کارول شلبی و کن مایلز و جیم کلارک، اسطوره‌های موتوراسپرت، این خودرو را رانده‌اند. به‌گفته‌ی کارشناسان حراجی، این تنها نمونه‌ی اولیه از فورد GT رودستر است که پس از سال‌های متمادی، قطعات اصلی خود را حفظ کرده و به‌منظور بهبود کیفیت بازسازی شده است.

فورد GT رودستر

این خودرو هیچ‌گاه رقابت نزدیک با فراری را تجربه نکرده است؛ اما از آن به‌عنوان خودرو آزمایشی برای ساخت و توسعه‌ی فورد GT40 نسل چهارم استفاده شده است. پس‌از‌آن، فورد GT موفق شد عنوان قهرمانی مسابقه‌ی ۲۳ ساعته‌ی لمان را کسب کند. فورد GT کلاسیک تاکنون در همایش‌های معتبر خودرویی ازجمله همایش پبل بیچ آمریکا شرکت کرده است.

فورد GT رودستر

این خودرو، تنها مدلی است که هنری فورد دوم همراه‌با کارول شلبی پشت فرمان آن نشسته‌اند. فیلم Ford VS Ferrari که به‌زودی اکران خواهد شد، داستان توسعه و ساخت GT40 را شرح می‌دهید و در آن، با شخصیت‌هایی همچون کارول شلبی و کن مایلز و هنری فورد دوم بیشتر آشنا می‌شوید.

فورد GT رودستر

دیدگاه شما درباره‌ی تنها فورد GT رودستر باقی‌مانده در شرایط ایده‌آل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات