تهدید پژو-سیتروئن به تعطیلی کارخانه‌ها در انگلستان

سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
پژوسیتروئن تهدید کرد درصورت اجرایی‌شدن برگزیت و کاهش سودآوری این شرکت، کارخانه‌ی خود را در بندر الزمیر انگلیس تعطیل خواهد کرد.
تبلیغات

طبق گزارش‌های جدید، پژوسیتروئن تهدید کرده است اگر برگزیت باعث قطع سودآوری این شرکت شود، تولید محصولاتش را در کارخانه‌ی واکسال در بندر الزمیر قطع خواهد کرد و آن را به داخل اتحادیه‌ی اروپا منتقل می‌کند. کارلوس تاوارس، مدیرعامل گروه خودروسازی پژوسیتروئن، به‌عنوان مالک برندهای اوپل و واکسال، در گفت‌وگو با فایننشال‌تایمز اظهار کرد جایگزینی برای کارخانه‌ی این شرکت در بندر الزمیر در جنوب اروپا وجود دارد.

کارلوس تاوارس مدیرعامل پژو سیتروئن

کارلوس تاوارس به فایننشال‌تایمز گفت:

صادقانه بگویم ترجیح می‌دهم سایت تولیدی اوپل آسترا (Opel Astra) را در بندر الزمیر قرار دهم؛ اما اگر شرایط بد باشد و نتوانم این کارخانه را به سوددهی برسانم، باید از سایر شرکت محافظت کنم و این کار را انجام نمی‌دهم.

تاوارس هفته‌ی گذشته اعلام کرد به «برگزیت بدون توافق» توجهی نمی‌کند؛ اما اظهارات اخیر تاوارس را می‌توان شدیدترین صحبت‌های مدیرعامل پژوسیتروئن درقبال برگزیت دانست که بدون شک می‌تواند تأثیر درخورتوجهی در آینده‌ی این گروه خودروسازی فرانسوی بگذارد. ژوئن امسال، پژوسیتروئن اعلام کرد کارخانه‌ی بندر الزمیر در نزدیکی لیورپول را برای ساخت نسل بعدی اوپل آسترا در سال ۲۰۲۱ آماده می‌کند. باوجوداین، تعهد پژوسیتروئن برای ماندن در الزمیر، به شرایط نهایی خروج انگلیس از اتحادیه‌ی اروپا بستگی دارد.

boris johnson  بوریس جانسون

طرح پیشنهادی برای خروج انگلیس از اتحادیه‌ی اروپا احتمالا به تعطیلی سایت این شرکت در بندر الزمیر منجر خواهد شد که بیش از هزار نفر در آن کار می‌کند. سایت الزمیر سال ۱۹۶۲ تأسیس شده است و از سال ۱۹۸۱، اوپل آسترا در آنجا تولید می‌شود.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر جدید انگلیس، درباره‌ی خروج انگلستان از اتحادیه‌ی اروپا موضع سخت‌گیرانه‌ای اتخاذ کرده است. پیش‌از‌این، جانسون اعلام کرده بود در‌هر‌صورت، انگلیس ۳۱ اکتبر از اتحادیه‌ی اروپا خارج می‌شود و درصورت توافق‌نکردن، این امر موجب افزایش هزینه‌های گمرکی و تعرفه‌های واردات خودرو خواهد شد. تاوارس در این زمینه اظهار کرد:

قضیه برای ما کاملا ساده است: به تسهیل قوانین گمرکی نیاز داریم و این تمام چیزی است که می‌خواهیم. 
peugeot citroen opel / پژو سیتروئن اوپل

بندر الزمیر از دیدگاه تجاری، آسیب‌پذیرترین کارخانه‌ی خودروسازی انگلیس است؛ چراکه ۸۰ درصد محصولات آن به دیگر نقاط قاره‌ی اروپا صادر و حدود ۷۵ درصد قطعات موردنیاز برای ساخت خودروها نیز از این بندر وارد انگلیس می‌شود. سخنان اخیر تاوارس نگرانی‌های فزاینده‌ای درباره‌ی برگزیت بدون توافق یا حتی درباره‌ی توافق قبلی با دولت ترزا مِی ایجاد می‌کند. سازمان تجارت خودرو انگلیس (SMMT) به بوریس جانسون هشدار داد برگزیت بدون توافق تهدیدی بزرگ برای صنعت خودروسازی این کشور است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات