پورشه 356 اسپیداستر با موتور برقی بازسازی شد

یک‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت‌‌های وست‌فیلد و چزل انگلیس در آخرین پروژه‌ی خود، خودرو الکتریکی ای اسپیداستر را رونمایی کردند که کپی بازسازی‌شده از پورشه 356 کلاسیک است.
تبلیغات

چزل (Chesil) یکی از سازندگان مشهور مدل‌های کپی از اسپیدسترهای کلاسیک پورشه است که در انگلستان فعالیت می‌کند. وست‌فیلد (Westfield)، سازنده‌ی خودروهای مخصوص پیست، مدتی قبل چزل را خرید و قصد دارد در رویداد خودروهای کلاسیک سیلورستون، مدل بازسازی‌شده‌ی الکتریکی پورشه 356 را معرفی کند. 

وست‌فیلد در سال ۱۹۸۳ تأسیس شده است و خودروهای مخصوص پیست فایبرگلاس را با الهام از لوتوس‌‌سون (Lotus Seven) تولید می‌کند. گفتنی است چزل که در شهر دورست انگلیس مستقر است، از سال ۱۹۹۱ تاکنون، مدل‌های کپی از پورشه 356 را تولید می‌کند و می‌فروشد. از آن زمان تاکنون، چزل بیش از ۵۰۰ دستگاه پورشه 356 اسپیداستر را به مشتریان فروخته است. 

Westfield  E Speedster / وستفیلد ای اسپیداستر پورشه 356

وست‌فیلد امیدوار است از روش‌های تولید فایبرگلاس خود برای تولید پرچم‌دار منسوخ‌نشدنی چزل استفاده کند. گفته می‌شود این خودرو نسخه‌ای بازسازی‌شده از اولین مدل تولیدی پورشه است. به‌تازگی در رویداد سیلورستون، خودرو الکتریکی ای اسپیداستر (E Speedster) رونمایی شد که نتیجه‌ی ماه‌ها همکاری بین دو شرکت محسوب می‌شود. وست‌فیلد این خودرو را اولین خودرو تمام‌برقی برای بازار خودروهای دست‌ساز خانگی می‌نامد که از ویژگی‌های موجود در خودروهای سبک‌وزن مخصوص پیست بهره می‌برد.

ازنظر ظاهری، ای اسپیداستر از انواع دیگر پورشه 356 اصلی تشخیص‌دادنی نیست؛ هرچند بهره‌گیری از سیستم محرکه‌ی برق ممکن است باعث برخی تغییرات در شاسی و فناوری مدرن داخلی شده باشد. انتظار می‌رود جزئیات مربوط به عملکرد و قیمت‌گذاری این خودرو برقی در زمان نزدیک به عرضه مشخص شود. ای اسپیداستر درکنار سایر مدل‌های معمولی اسپیداستر در کارخانه‌ی چزل تولید خواهد شد و مدل‌های معمولی این خودرو از اجزای شاسی و سیستم محرکه‌ی فولکس‌واگن بیتل استفاده می‌کنند. وستفیلد و چزل تأسیسات تولید جداگانه‌ی خود را حفظ خواهند کرد؛ اگرچه مدل‌های صادراتی در کارخانه‌ی کینگزوینفورد وست‌فیلد برای اطمینان از رعایت ضوابط این شرکت ساخته خواهند شد.

Westfield / وستفیلد

جولین ترنر، مدیرعامل شرکت وست‌فیلد، در این زمینه گفت:

ما رشد مداوم وست‌فیلد را در سطح جهانی شاهد هستیم که خودروهای سفارشی برای پاسخ‌گویی به نیازهای مشتریان ارائه می‌دهد.

خودرو الکتریکی ای اسپیداستر آخرین پروژه‌ی این شرکت و یکی دیگر از گام‌های وست‌فیلد در تنوع مداوم محصولات است. در سال ۲۰۱۷، وست‌فیلد اتوبوس بدون راننده را رونمایی کرد تا به‌عنوان پروژه‌ی آزمایشی برای مطالعه‌ی استفاده از خودرو خودران در بریتانیا عمل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات