اتحادیه اروپا درمقابل محدودیت‌های گمرکی آمریکا، تعرفه‌های جدید وضع می‌کند

شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اتحادیه‌ی اروپا در پاسخ به تهدیدهای دونالد ترامپ در محدودکردن قوانین گمرکی خودروهای اروپایی، تعرفه‌های جدیدی در نظر خواهد گرفت.
تبلیغات

اتحادیه‌ی اروپا قصد دارد درصورت وضع تعرفه‌ی گمرکی برای قطعات و خودروهای اروپایی وارد‌‌شده به آمریکا، برای کالاهای آمریکایی تعرفه ۳۹ میلیارد دلاری در نظر بگیرد. به‌گزارش بلومبرگ، نماینده‌ی کمیسیون تجارت اروپا، سیسیلیا ملمستورم، چگونگی عکس‌العمل نشان‌دادن اروپایی‌ها را شرح داده است. نماینده‌ی اتحادیه‌ی اروپا عقیده دارد این سازمان هرگونه تقاضای آمریکا را رد می‌کند تا حمل‌ونقل و عرضه‌ی محصولات خودرویی آمریکایی را در اروپا محدود کند. تاکنون، اتحادیه‌ی اروپا کالاهایی به ارزش ۲۲ میلیارد دلار را در فهرست قرار داده است و اکنون این رقم در پاسخ به تهدید دونالد ترامپ دوبرابر خواهد شد.

دونالد ترامپ

ملمستورم گفت:

ما تجارت مدیریت‌شده یا سهمیه‌بندی یا محدودیت‌های صادرات عمدی را نمی‌پذیریم. اگر بنابر ایجاد تعرفه‌های گمرکی باشد، ما فهرست متعادل‌شده‌ای در نظر خواهیم گرفت. هم‌اکنون، کالاهایی به‌ ارزش ۳۵ میلیارد یورو در فهرست قرار دارند. امیدواریم به استفاده از فهرست جدید مجبور نشویم.

دولت ترامپ اخیرا اروپا را به ایجاد تعرفه‌ی ۲۵ درصدی برای خودروهای اروپایی وارداتی به خاک آمریکا تهدید کرده بود. تحلیل‌ها نشان می‌دهد این موضوع به قیمت هر خودرو وارد‌شده به خاک آمریکا، مبلغ ۱۱ هزار دلار می‌افزاید. ناگفته نماند تعرفه‌ی ۲۵ درصدی و ۱۰ درصدی آهن و آلومینیوم هم که دونالد ترامپ در سال گذشته از آن به‌عنوان تهدید برای امنیت ملی یاد کرده بود، به این مجموعه اضافه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات