حراج شلبی موستانگ GT350H کلاسیک

جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
مطالعه 3 دقیقه
فورد شلبی GT350H به‌عنوان یکی از برترین خودروهای اجاره‌ای تاریخ محسوب می‌شود. به‌تازگی یک نمونه از این خودروی کمیاب، در یک حراجی حاضر‌شده است.
تبلیغات

اگر تا به‌حال برایتان سؤال پیش آمده که کدام خودرو برترین خودرو اجاره‌ای تاریخ است، احتمالا باید فورد شلبی GT350H را درصدر لیست خود قرار بدهید. در سال ۱۹۶۶، شرکت شلبی ۱۰۰۰ دستگاه GT350 را برای شرکت اجاره‌ی خودروی هرتز تولید کرد.

شلبی GT350H

هرتز (Hertz) قصد داشت با معرفی این خودروها، مشتریانی را که بیشتر به خودروهای قدرتمند علاقه‌مند هستند را هدف قرار دهد. این مدل، شلبی GT350H نام گرفت و از آن زمان تاکنون، به جواهری ارزشمند در دنیای خودروهای کلاسیک تبدیل‌شده است. خودروی مورد بحث ما، شلبی GT350H است که به مدل مسابقه‌ای B-Production تبدیل‌‌شده است.

شلبی GT350H

این خودرو که هم‌اکنون در یک حراجی حاضر‌شده است، از طرح سیاه رنگ و خط‌های طلایی لمان بهره می‌برد. از ویژگی‌های جذاب بدنه می‌توان به دریچه‌های هوای جانبی، قفل کاپوت، شیشه‌های لچکی ساخته‌شده از جنس پلکسی‌گلس و والانس جلو و شیشه‌های شلبی GT350R اشاره کرد. رینگ‌های ۱۵ اینچی امریکن ریسینگ طلایی‌رنگ هم جلوه‌ی ویژه‌ای به خودرو بخشیده است. در داخل کابین برای ایمنی بیشتر از یک رول‌کیج کامل استفاده‌شده و صندلی‌ مسابقه‌ای کبرا برای راننده درنظر گرفته‌شده است.

شلبی GT350H

فرمان باز‌شونده‌ی Moto-Lita هم با سیستم فرمان قدرتی با نسبت تُند هماهنگ‌شده است. دورشمار مخصوص با سقف ۱۰ هزار دوربردقیقه هم روی داشبورد قرار گرفته است. زیر کاپوت خودرو، پیشرانه‌ی ۴.۷ لیتری ۸ سیلندر فورد قرار‌گرفته که با جعبه‌دنده‌ی ۴ سرعته‌ هماهنگ‌شده است.

شلبی GT350H

قفل دیفرانسیل مخصوص در دیفرانسیل با ضریب ۳.۸۹:۱ و محور ۹ اینچ فورد نصب‌شده تا سرعت‌گیری بهبود یابد. تست داینو انجام‌شده در سال ۲۰۰۹ نشان می‌دهد که قدرت پیشرانه به ۳۸۷ اسب‌بخار و گشتاور آن به ۴۷۸ نیوتن‌متر می‌رسد. مالک فعلی با خودروی شلبی GT350H خود در همایش‌ها و مسابقات مختلفی حضور پیدا‌کرده و هم‌اکنون خودرو را برای فروش گذاشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات