قائم‌مقام تسلا به لوسید موتورز پیوست

چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هوک‌هولدینگر، قائم‌مقام سابق تسلا که نقش مهمی در برنامه‌ی تولید خودرو الکتریکی تسلای مدل ۳ ایفا کرد، به لوسید موتورز پیوست.
تبلیغات

معاون پیشین بخش تولید تسلا به شرکت خودروسازی لوسید موتورز (Lucid Motors) پیوست. پیتر هوک‌هولدینگر سه سال با تسلا همکاری کرده بود و وظیفه‌ی بهبود روند تولید خودروهای الکتریکی مدل اس و مدل ایکس را برعهده داشت. علاوه‌ بر این، او مسئول ایجاد برنامه‌ی تولید مقرون‌به‌صرفه برای سدان پرفروش تسلای مدل ۳ بود و با لوسید در تولید سدان لوکس ایر (Lucid Air) و سایر مدل‌های آینده به بازار همکاری خواهد کرد.

Peter Hochholdinger

خودرو الکتریکی لوسید ایر در اوایل سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و اکنون آزمایش می‌شود. تاکنون، لوسید ایر به مرحله تولید نرسیده است؛ زیرا عرضه‌ی آن به بازار از سال ۲۰۱۸، به ۲۰۲۰ موکول شد. 

در حالی‌ که این تأخیر برای لوسید موتورز خبر بسیار ناخوشایندی است، خودروساز تازه‌تأسیس به‌شدت روی اولین خودرو الکتریکی خود سرمایه‌گذاری می‌کند تا در آینده‌ای نه‌چندان دور، آن را به واقعیت تبدیل کند. سال گذشته، صندوق دارایی سلطنتی عربستان سعودی یک میلیارد دلار روی این شرکت سرمایه‌گذاری کرد. سرمایه‌گذاری این صندوق برای تکمیل پیشرفت و آزمایش سدان لوکس و ساختن تأسیسات تولید آن در ایالت آریزونا استفاده خواهد شد.

لوسید ایر

دو سال پیش، لوسید موتورز اعلام کرد قیمت مدل پایه‌ی ایر با احتساب تخفیف مالیاتی فدرال آمریکا، حدود ۵۲ هزار و ۵۰۰ دلار خواهد بود. شعاع حرکتی این خودرو الکتریکی با هر بار شارژ به ۳۸۶ کیلومتر می‌رسد. البته، باید ببینیم در زمان عرضه بازار، این خودرو چه قیمتی خواهد داشت؛ زیرا ممکن است قیمت نهایی آن افزایش یابد. آنچه اکنون می‌دانیم، این است که لوسید ایر در چند مدل مختلف از جمله مدل پرقدرت آن که با سیستم تمام‌چرخ محرک و قدرت ۱۰۰۰ اسب‌بخار فروخته می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات