سرمایه‌گذاری سوبارو، مزدا و سوزوکی در شرکت جدید تویوتا

دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
خودروسازان ژاپنی مزدا، سوبارو، سوزوکی، دایهاتسو و ایسوزو با سرمایه‌گذاری در شرکت مانت، برای ارائه خدمات خودرویی به جمع تویوتا و هوندا پیوستند.
تبلیغات

مزدا، سوبارو، دایهاتسو، ایسوزو و سوزوکی جدیدترین خودروسازان ژاپنی هستند که به مانت (Monet) ملحق شده‌اند؛ شرکتی که به رهبری تویوتا و سافت‌بانک و با سرمایه‌گذاری‌های درخورتوجه هوندا و هینو (Hino) تأسیس شده است. اولین هدف شرکت مانت این است که خدمات خودرویی سریع را عرضه کند و امید می‌رود که تا سال ۲۰۲۳ خودروهای خودران براساس خودروی مفهومی الکتریکی ای-پلت (e-Palette) تویوتا داشته باشد.

toyota E palette

به‌عنوان بخشی از آخرین اعلامیه منتشرشده، سوبارو و مزدا به همراه ایسوزو، دایهاتسو و سوزوکی هر کدام حدود ۵۳۰ هزار دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری می‌کنند و دو درصد سهام این شرکت را به دست می‌آورند. همچنین هوندا و هینو توافق کردند که پول بیشتری در این شرکت سرمایه‌گذاری کنند و ۱۰ درصد سهام خود را در آن حفظ خواهند کرد.

سافت‌بانک، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار مانت است که بیش از ۹ میلیون و ۲۳۵ هزار دلار به این شرکت داده است و ۳۵/۲ درصد سهام آن را کنترل می‌کند. تویوتا نیز دارای ۳۴/۸ درصد سهام مانت است. آخرین دور از سرمایه‌گذاری، ظاهراً سوبارو، مزدا و سوزوکی را به قلمرو تویوتا نزدیک می‌کند. مزدا هم‌اکنون تعدادی پروژه مشترک با تویوتا دارد که از جمله می‌توان به احیای برند مزدا ۲ به‌عنوان تویوتا یاریس در آمریکای شمالی و شایعه توسعه پلتفرم خودرو محرک عقب اشاره کرد که با این خودروساز بزرگ به اشتراک گذاشته می‌شود. 

تویوتا

تویوتا بخشی از سهام سوبارو را در اختیار دارد و هم‌اکنون مدل BRZ و GT86 را تولید می‌کند. سوبارو نیز تویوتا تنک (Toyota Tank) را تولید می‌کند. سووزوکی و تویوتا اخیراً وارد اتحاد شده‌اند، درحالی‌که سوزوکی به فناوری خودروی هیبریدی تویوتا دسترسی پیدا خواهد کرد و تعدادی از مدل‌های تویوتا را برای فروش در اروپا عرضه خواهد کرد. در عوض تویوتا برخی از وسایل نقلیه سوزوکی را برای بازارهای هند و آفریقا تولید می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات