بوئینگ و کیتی هاوک درزمینه خودروهای پرنده همکاری می‌کنند

پنج‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت‌های بوئینگ و کیتی هاوک اخیرا قراردادی درزمینه‌ی خودروهای پرنده و افزایش امنیت آن‌ها امضا کرده‌اند.
تبلیغات

کیتی‌هاوک (Kitty Hawk) شرکت سازنده‌ی خودروهای پرنده است که آن را لری پیج تأسیس کرده و سباستسن ثران، هم‌بنیان‌گذار یوداسیتی (Udacity)، مدیریت آن را برعهده دارد. اخیرا این شرکت قراردادی با غول هوافضا، یعنی بوئینگ امضا کرده است.

هدف این دو شرکت از اصطلاح همکاری استراتژیک در‌این‌زمینه دقیقا معلوم نیست؛ اما به‌نظر می‌رسد آن‌ها روی پروژه‌ی حمل‌ونقل هوایی شهری همکاری می‌کنند. همکاری بوئینگ و کیتی‌هاوک به‌ویژه به امنیت در این نوع وسایل نقلیه و وجود هم‌زمان نوع سرنشین‌دار و بدون سرنشین آن‌ها مربوط خواهد بود.

ازجمله وسایل نقلیه‌ی طراحی‌شده‌ی کیتی هاوک می‌توان به تاکسی هوایی دوسرنشینه کورا (Cora) و فلایر (Flyer)، وسیله نقلیه‌ای برای پرواز شخصی‌، اشاره کرد.

بنابر اعلامیه‌ی دو شرکت، این همکاری روی تاکسی پرنده تمام‌الکتریکی و بدون سرنشین کورا متمرکز است. بوئینگ نکست (Boeing NeXt) سازمانی درون شرکت بوئینگ است که روی نسل بعدی حمل‌ونقل متمرکز است. استیو نوردلاند، معاون مدیرعامل و مدیرکل بوئینگ نکست، در‌این‌باره بیان کرد:

همکاری با شرکتی همچون کیتی‌هاوک ما را به هدف توسعه‌ی امن آینده‌ی حمل‌ونقل نزدیک‌تر می‌کند.

ثران که گوگل ایکس را تأسیس کرد، از هم‌بنیان‌گذاران کیتی‌هاوک نیز به‌شمار می‌رود. این شرکت در کالیفرنیا قرار دارد؛ اما بیشتر آزمایش‌هایش را در نیوزیلند انجام می‌دهد. کیتی‌هاوک سال گذشته، هواپیمای عمودپرواز کورا را رونمایی کرد که می‌تواند مانند هلیکوپتر از زمین بلند شود و مانند هواپیما پرواز کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات