طرح ترافیک جدید تهران آغاز شد

شنبه ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
مطالعه 3 دقیقه
رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه امروز با حذف طرح زوج یا فرد در تهران، طرح ترافیکی جدید اجرا می‌شود.
تبلیغات

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا جزئیات بیشتر طرح ترافیک جدید را توضیح داد که از امروز آغاز شده است. رحیمی گفت:

 از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز (اول تیر)، یعنی هم‌زمان با ساعت آغاز طرح ترافیک، طرح جدید ترافیکی تهران شروع شد که جایگزین طرح زوج یا فرد سابق در همان محدوده شده است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه طرح جدید به رینگ دوم طرح ترافیک مشهور است، گفت:

شهروندان و به‌ویژه رانندگان باید توجه کنند که با اجرای طرح جدید، هیچ تغییری در محدوده و ساعت اجرای طرح ترافیک اصلی ایجاد نشده؛ بلکه تغییرات در شیوه‌ی ورود خودروها به محدوده‌ی طرح زوج یا فرد رخ داده و با حدف محدودیت تردد برحسب شماره‌پلاک، به تمامی خودروهای پلاک تهران این اجازه داده شده که در هر فصل در مجموع ۲۰ روز را بتوانند وارد این محدوده شوند. بنابراین، عملا طرح زوج یا فرد حذف شده و تردد در این محدوده برای تمامی خودروهای پلاک تهران ۲۰ روز در هر فصل مجاز است و برای تردد بیش از ۲۰ روز، باید برحسب قیمت‌هایی که مربوط‌ به شهرداری است، عوارضی پرداخت کنند و سپس وارد محدوده شوند.
طرح ترافیک جدید

نقشه‌ی طرح ترافیک اصلی (بنفش) و رینگ دوم طرح ترافیک (آبی) / ‏ خودروهای پلاک تهران ۲۰ روز در هر فصل می‌توانند وارد محدوده آبی رنگ شوند.

وی افزود:

خودروهای دارای پلاک غیر از تهران نیز می‌توانند در هر فصل ۱۵ روز وارد این محدوده شوند.مقاله‌ی مرتبط:جزئیات طرح جایگزین زوج یا فرد اعلام شد

رئیس پلیس پایتخت با تأکید بر اینکه سهمیه هر فصل انتقال‌پذیر به فصل‌های دیگر نخواهد بود، گفت:

رینگ دوم طرح ترافیک از شمال به بزرگ‌راه همت، از غرب به بزرگ‌راه‌های چمران و نواب، از جنوب به بزرگ‌راه بعثت و از شرق به بزرگ‌راه امام‌علی(ع) محدود می‌شود و در داخل نیز تا حریم طرح ترافیک اصلی ادامه دارد.

رحیمی با تأکید بر اینکه محدودیت اعمال‌شده در محدوده‌ی طرح ترافیک اصلی تغییری نکرده، اظهار کرد:

رانندگانی که قصد دارند به محدوده‌ی طرح ترافیک اصلی وارد شوند، مجوز ورود به این محدوده را نیز باید دریافت کنند؛ وگرنه به‌دلیل ورود غیرمجاز به محدوده‌ی طرح جریمه خواهند شد.
Traffic ترافیک

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه طرح ترافیک اصلی و طرح ترافیک رینگ دوم پایتخت هر دو از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۹ ادامه خواهد داشت، گفت:

این محدودیت در روزهای تعطیلی رسمی و جمعه‌ها اجرا نمی‌شود.

چگونگی جریمه خودروهای غیرمجاز در محدوده‌ی رینگ دوم طرح ترافیک (زوج یا فرد سابق) برای برخی شهروندان ابهاماتی به‌وجود آورده است. سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور پایتخت، دراین‌باره به ایسنا گفته بود:

اگر کسانی که وارد محدوده‌ی دوم طرح ترافیک می‌شوند، کارت شهروندی خودشان را که در سامانه‌ی «تهران من» است، شارژ نکرده باشند، یک ماه فرصت دارند این هزینه را که به شهرداری بدهکار شدند، پرداخت کنند و در‌صورت پرداخت‌نکردن بعد از یک ماه، پلیس آن‌ها را جریمه خواهد کرد. این فرصت یک‌ماهه حتی به کسانی داده می‌شود که هزینه را پرداخت نکرده‌اند تا مجبور نباشیم کسی را به‌‌دلیل ورود غیرمجاز جریمه کنیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات