موتورسیکلت سفارشی بی ام و برای آندرس پالوپ

چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
افراد معروف همواره علاقه‌ دارند وسیله‌ی نقلیه‌ای داشته باشند که تنها برای خودشان طراحی شده باشد. این‌بار موتورسیکلت بسیار خاصی برای یکی از این افراد طراحی و ساخته شده است.
تبلیغات

یکی از دروازه‌بانان نام‌آشنای اسپانیا موتورسیکلت سریعی برپایه‌ی سری K بی‌ام‌و به شرکت بولت‌موتور در والنسیا سفارش داده است؛ شرکتی به تولید موتورسیکلت‌های خاص و منحصر‌به‌‌فرد شهرت دارد. آندرس پالوپ، دروازه‌بان سابق تیم سویا که به دفع پنالتی‌های فراوان معروف است، با آدریان کمپوس برای ساخت موتورسیکلت خود تماس گرفت و تنها خواسته‌ی او، قالب تاریک با خطوط قرمز بود و باقی کار‌ها را به آدریان واگذار کرد.

موتورسیکلت بولت

آدریان و تیمش که به ساخت موتورسیکلت‌های خاص برپایه‌ی پلتفرم‌های نه‌چندان خوش‌نام معروف هستند، این‌بار نیز برای شروع از بی‌ام‌و K75S استفاده کرده‌اند؛ موتورسیکلتی با نرخ تراکم بالا در پیستون‌ها و رینگ‌های عقب ۱۷ اینچی. مدل پایه در سلامت کامل به‌دست آن‌ها رسید و تنها چیزهایی که قرار نیست تغییر کنند، رنگ شاسی و رینگ‌ها و طراحی مستطیل‌شکل بلوک موتور است. هر قطعه‌ای غیر از این‌ها، ازجمله بخش الکترونیکی، از این موتور خارج و با مدل جدیدتر از آن جایگزین می‌شود.

سیستم تعلیق جلو عوض و با فنرهای Showa جایگزین می‌شود که از دوکاتی مانستر برداشته‌ شده است. همچنین، رینگ‌های ۱۸ اینچی مجهز به لاستیک‌های پیرلی روی این موتورسیکلت نصب می‌شود. ترمز‌های تقویت‌شده‌ی برمبو قدرتی باورنکردنی به ترمز‌های این موتورسیکلت می‌دهند که البته این دقیقا همان چیزی است که پالوپ به آن نیاز دارد. در این موتورسیکلت، از دکمه‌ها و چراغ‌های راهنما و کیلومترشمار اصلی آن استفاده شده است. برای اینکه خواسته‌ی اصلی این دروازه‌بان محقق شود، از چراغ‌های جلو کلاسیک با پوشش سه‌بعدی جدید استفاده شده است. یکی دیگر از مواردی که برای این موتورسیکلت خاص طراحی شده، باک بنزین فیبرکربنی با خطوط اسپرت و صندلی بسیار راحت جدید است. صندلی جدید از پوشش ضدآب با خطوطی برجسته بهره می‌برد که ظاهر خاصی به آن داده‌ است.

موتورسیکلت بولت

در زیر صندلی، پنل‌های فلزی مشکی قرار گرفته و روی آن با رنگ قرمز و فونتی خاص، نام مدل این موتورسیکلت نوشته شده‌ است. سیستم تعلیق عقب هم تغییر کرده و با کمک‌فنر‌های هاگون جایگزین شده است. یکی از دشوارترین بخش‌های ساخت این موتورسیکلت‌، کاور فیبرکربنی چرخ عقب بود که به‌دلیل نزدیک‌بودن ترمزها به رینگ اصلی، کار سختی برای آدریان و تیمش به‌حساب می‌آمد. کاری که این شرکت انجام داد، اصلا کار ساده‌ای نبود؛ ولی آن را با انتخاب‌های هوشمندانه‌ی خود به‌ بهترین شکل ممکن انجام داده‌ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات