سوپراسپرت ایتالیایی فرنجیونتو Asfane DieciDieci معرفی شد

یک‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت ایتالیایی فرنجیوِنتو از سوپراسپرت هیبرید Asfane DieciDieci با قدرت ۹۹۶ اسب‌بخار رونمایی کرد.
تبلیغات

پس از نمایش چند تیزر، سرانجام شرکت اف‌وی فرنجیوِنتو (FV Frangivento) در ایتالیا از خودروی سوپراسپرت Asfane DieciDieci رونمایی کرد. مدل کوپه فرنجیوِنتو همان‌گونه که قبلاً در تیزرها معرفی شده بود، وحشی به نظر می‌رسد و دارای بدنه فیبرکربن و آلومینیوم همراه‌با درهای گالوینگ، اسپویلر فیبر کربنی و ورودی هوای سقفی و رینگ‌های OZ Racing است. 

ظاهر جذاب و متفاوت در عقب نیز به چشم می‌خورد، چرا که سوپراسپرت پلاگین هیبریدی فرنجیوِنتو از چراغ ترمز شناور و دیفیوزر بزرگ و ۶ خروجی اگزوز بهره می‌برد. فضای داخل کابین دورنگ دارای فرمان الهام‌گرفته از هواپیما و داشبورد دیجیتال است. از ویژگی‌های دیگر کابین هم می‌توان سیستم سرگرمی و اطلاعاتی به همراه پدال‌های آلومینیومی را نام برد.

FV Frangivento Asfane DieciDieci / ابرخودرو هیبریدی سوپراسپرت

خودروساز چهارساله ایتالیایی در مورد مشخصات فنی خودروی سوپراسپرت هیبریدی خود اطلاعات چندانی نداده است؛ اما روزنامه لا استامپا (La stampa) گزارش می‌دهد که Asfane DieciDieci از پیشرانه ۵/۴ لیتری خورجینی ۱۰ سیلندر مجهز به توربوشارژربا قدرت ۸۴۸ اسب‌بخار برای چرخاندن محور عقب استفاده می‌کند. از دو موتور الکتریکی نیز در محور جلو بهره گرفته می‌شود که ۱۴۸ اسب‌بخار قدرت اضافی تولید می‌کند و در مجموع قدرت را به ۹۹۶ اسب‌بخار می‌رسانند.

Asfane DieciDieci شاسی آلومینیومی دارد و دارای جعبه‌دنده خودکار هشت‌سرعته است، بااین‌حال هیچ جزئیاتی درباره‌ی ارقام مربوط‌به عملکرد فنی آن وجود ندارد. بدنه آلومینیومی ابرخودرو تقریباً ۱۳ سانتی‌متر بزرگ‌تر و عریض‌تر از لامبورگینی هوراکان است، ولی سقف آن کمی پایین‌تر قرار می‌گیرد.

مجله خودرویی Quattroruote ایتالیا می‌گوید که این شرکت قصد دارد به معادل ایتالیایی کونیگزگ تبدیل شود، اما آن‌ها هنوز راه زیادی برای رسیدن به این هدف در پیش دارند. فرنجیوِنتو قصد دارد از فروش سوپراسپرت Asfane DieciDieci و درآمد حاصل از آن برای تأمین مالی پروژه‌های بعدی خود استفاده کند. مشتریان علاقه‌مند می‌توانند با پرداخت مبلغی بین ۱/۱ تا ۱/۷ میلیون دلار، مالک ابرخودروی قدرتمند فرنجیوِنتو شوند.

FV Frangivento Asfane DieciDieci / ابرخودرو هیبریدی سوپراسپرت

«فرنجیوِنتو» کلمه‌ای ایتالیایی به‌معنی «بادشکن»، Asfanè در زبان پیدمونتی به‌معنی «تمام نشده» و DieciDieci به‌معنی «ده ده یا ۱۰۱۰» است؛ عدد ۱۰۱۰ به میزان قدرت مجموع تولیدی این خودروی سوپراسپرت براساس واحدهای متریک اشاره دارد. فرنجیوِنتو در سال ۲۰۱۷ نیز از رودستر شارلوت رونمایی کرد که بسیار جذاب به نظر می‌رسید.

دانلود      360P     720P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات