آلفارومئو 8C 2900B برترین خودروی کلاسیک در کونکورسو الگانزا ۲۰۱۹ انتخاب شد

شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
در جریان همایش کونکورسو الگانزا، آلفارومئو 8C 2900B Touring Berlinetta به‌عنوان بهترین مدل کلاسیک برگزیده شد.
تبلیغات

۱۲ ماه گذشته برای برند آلفارومئو بسیار باشکوه سپری‌ شده است. ورود دوباره به مسابقات فرمول یک که در دهه ۵۰ میلادی دو بار موفق به‌کسب قهرمانی آن شده بود، کسب رکورد گران‌ترین خودروی نمایشگاه رتروموبیل با فروش مدل 8C 2900 B Touring Berlinetta به‌قیمت ۱۸,۹۶۸,۶۷۵ دلار، کسب جایزه بهترین خودرو در همایش پبل‌بیچ آمریکا، کسب مقام بهترین بهترین‌ها از جشنواره‌ی پنین‌سولا و اکنون کسب مقام بهترین خودروی کلاسیک نمایشگاه Concorso d'Eleganza Villa d'Este، از مهم‌ترین دستاوردهای خودروهای آلفارومئو در یک سال گذشته بوده است.

آلفارومئو 8C 2900B Touring Berlinetta

به‌طور خارق‌العاده‌ای، ۳ جایزه از ۵ دستاورد مهمی که به‌‌آن اشاره کردیم، توسط آلفارومئوی 8C 2900B Touring Berlinetta مدل ۱۹۳۷ کسب‌ شده است. اکنون این خودروی کلاسیک جذاب با کسب مقام بهترین خودرو در جشنواره‌های آمریکا و اروپا و جایزه‌ی بهترین‌ بهترین‌ها، معادل یک جایزه‌ی گرنداسلم در تنیس را از آن خود کرده است. تنها تفاوت این جوایز با مسابقات تنیس این است که تاکنون هیچ خودروی موفق به کسب چنین حجم گسترده‌ای از جوایز در بازه زمانی یک‌ساله نشده است.

آلفارومئو 8C 2900B Touring Berlinetta

برای درک بهتر ارزش مادی و معنوی خودرو، باید بگوییم 8C 2900B Touring Berlinetta در هفته گذشته یک بار با رای مردم و یک بار با رای هیئت داوران نمایشگاه، به‌عنوان بهترین خودروی موجود در جشنواره ایتالیا معرفی شد. مالک این خودرو، دیوید سیدروک نام دارد و پیش از این هم موفق به‌کسب جایزه‌ بهترین خودروی نمایشگاه کنکورس شده بود. سیدروک در سال ۲۰۱۵ با یک مدل دیگر از آلفارومئوی کلاسیک، مقام بهترین خودروی نمایشگاه را به‌دست آورده بود.

آلفارومئو 8C 2900B Touring Berlinetta

سیدروک پس از دریافت جایزه اذعان کرد:

تاکنون با خودروهای موجود در کلکسیونم، جوایز متعددی را کسب کردم؛ اما این خودرو تمامی خواسته‌های من را برطرف می‌کند. دریافت جایزه‌ی بهترین خودرو در ویلادسته برای من همچون دریافت مقام شوالیه‌گری می‌ماند. من و همسرم به‌خاطر دریافت این جایزه قلبا مفتخری هستیم و تشکر می‌کنیم.
آلفارومئو 8C 2900B Touring Berlinetta

شاسی استفاده‌شده توسط خودروهای مسابقه‌ای تیم اسکودریا فراری پیش از جنگ جهانی دوم، پلتفرم این خود را شکل داده است. خودروی موردبحث، تنها یکی از ۵ نمونه‌ی ساخته‌شده با فاصله‌طولی محوری بیشتر و با بدنه‌ی سوپرلجرا طراحی‌شده توسط کاروزریا تورینگ است.

آلفارومئو 8C 2900B Touring Berlinetta

پیشرانه‌ی ۸ سیلندر خطی تمام آلومینیومی این مدل هم متعلق به خودروهای مسابقه‌ای بوده است. با بهره‌گیری از دو میل‌سوپاپ و سوپرشارژر دوگانه، آلفارومئو 8C 2900B تورینگ با قدرت ۱۸۰ اسب‌بخاری خود، یکی از سریع‌ترین خودروهای پیش از جنگ جهانی دوم بود. همایش کونکورسو الگانزا ۲۰۱۹ با همکاری شرکت بی‌ام‌و آغاز شد و بسیاری از خودروهای کلاسیک نفیس جهان در این نمایشگاه حاضر شدند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات