جیپ گلادیاتور تیونینگ هنسی با ۱۰۰۰ اسب‌بخار قدرت معرفی شد

شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هنسی نسخه‌ای از جیپ گلادیاتور را معرفی کرده که ۱۰۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد. پیشرانه‌ی این مدل با دوج هلکت مشابه است؛ اما قدرت بیشتری تولید می‌کند.
تبلیغات

زمانی‌که گروه فیات‌کرایسلر دوج هلکت را طراحی می‌کردند، هیچ‌گاه فکر نمی‌کردند پیشرانه‌ی این مدل روزی در بدنه‌‌ی جیپ گلادیاتور قرار گیرد. شرکت سازنده نیز برنامه‌ای برای عرضه‌ی جیپ گلادیاتور، پیکاپی آفرود با پیشرانه‌ی هلکت، نداشت و ندارد؛ اما این مسئله تیونرها را از انجام این کلا باز نداشته و هنسی به‌عنوان یکی از اولین تیونینگ‌کنندگان جیپ گلادیاتور تصمیم گرفته این کار جالب را انجام دهد. جیپ گلادیاتور براساس جیپ رانگلر ساخته شده و حالا هنسی قصد دارد قلب هلکت را درون کاپوت این مدل جای دهد. البته، کار هنسی بسیار گسترده‌تر از تعویض موتور است؛ چون قدرت ۷۰۷ اسب‌بخاری پیشرانه‌ی هلکت انتظارات این تیونر را برآورده نمی‌کند.

Hennessey Maximus Jeep Gladiator

هنسی این خودرو را ماکسیموس ۱۰۰۰ نامیده است. پیشرانه‌ی هلکت این مدل از نوع V8 با حجم ۶.۲ لیتر است و قدرت آن به ۱۰۰۰ اسب‌بخار افزایش پیدا کرده است. هنسی بسته‌ی تیونینگ HPE1000 خود را روی این پیشرانه سوار کرده است. تغییرات اعمال‌شده روی این خودرو شامل ECU و سیم‌کشی جدید و تعویض رادیاتور و ارتقای سیستم سوخت‌رسانی هستند. همچنین، سیستم اگزوز مخصوص اسپرت از جنس فولاد ضدزنگ برای ماکسیموس ۱۰۰۰ طراحی شده است.

Hennessey Maximus Jeep Gladiator

همان‌طورکه از تصاویر مشخص است، هنسی به‌سراغ سیستم تعلیق نیز رفته و ارتفاعش را افزایش داده است. رینگ‌های استاندارد گلادیاتور نیز با رینگ‌های ۲۰ اینچی جدید تعویض شده‌اند که روی آن‌ها لاستیک‌های آفرود بی‌. اف. گودریچ قرار دارد. هنسی برای محصول جدید خود سپرهای جلو و عقب جدیدی هم طراحی کرده و چراغ‌ها نیز با انواع LED جایگزین شده‌اند. درنهایت، تودوزی داخل خودرو به‌طورکامل از چرم تهیه شده است.

هنسی از این خودرو فقط ۲۴ دستگاه تولید خواهد کرد که هریک از آن‌ها ۲۰۰ هزار دلار قیمت دارند. به‌گفته‌ی هنسی، این شرکت می‌تواند ماهانه دو دستگاه از این مدل را تولید کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات