آتش‌نشانی سان فرانسیسکو علت آتش‌سوزی تسلا مدل S را بررسی می‌کند

سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
در پی آتش‌سوزی خودروهای الکتریکی تسلا مدل اس در چین و آمریکا، اداره آتش‌نشانی سان فرانسیسکو علت این موضوع را بررسی می‌کند.
تبلیغات

مدتی قبل، یک دستگاه خودروی الکتریکی تسلا مدل اس بدون دلیل مشخص در گاراژی در چین آتش گرفت؛ با گذشت زمان کوتاهی از آن حادثه، گزارش دیگری از آتش‌سوزی تسلا مدل اس در سان فرانسیسکو منتشر شد. حالا اداره آتش‌نشانی سان فرانسیسکو اعلام کرد که علت آتش‌سوزی خودروهای الکتریکی تسلا را بررسی می‌کند.

Tesla Model S / تسلا مدل اس

به گزارش ABC 7 News، شامگاه پنج‌شنبه گذشته اداره آتش‌نشانی تماسی در ارتباط با آتش‌سوزی دریافت کرد. شاهدان عینی، خودروی تسلا مدل S را مشاهده کردند که از انتهای لاستیک عقب آن مقادیر زیادی دود بیرون می‌زند. خدمه آتش‌نشانی به‌سرعت توانستند شعله‌های آتش را مهار کنند و در ادامه تمام مواد آتش‌زا در خودرو را بیرون آوردند تا از آتش‌سوزی احتمالی جلوگیری شود. سپس خودروی برقی تسلا را از گاراژ بیرون آوردند تا بررسی‌های لازم درباره علت حادثه روی آن انجام گیرد. خوشبختانه حادثه آتش‌سوزی تسلا مدل اس هیچ‌گونه تلفات جانی نداشت.

Tesla Model S / تسلا مدل اس

مدتی بعد، حساب توئیتر اداره آتش‌نشانی سان‌ فرانسیسکو تائید کرد که تسلا مدل اس در زمان آتش‌سوزی به شارژ وصل نشده بود. تحقیق روی علت حادثه و بررسی تمام عوامل دخیل در آتش‌سوزی، درحال انجام است. خودروساز الکتریکی آمریکایی نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تاکنون هیچ‌گونه اطلاعاتی از ایراد فنی بخش‌های مختلف خودرو درارتباط‌با آتش‌سوزی دریافت نکرده است. 

Tesla Model S / تسلا مدل اس

در بیانیه تسلا آمده است:

احتمال آتش‌سوزی خودروهای الکتریکی تسلا تقریباً ۱۰ برابر کمتر از خودروهای بنزینی است. در این مورد خاص، ما هیچ اطلاعاتی دریافت نکرده‌ایم که نشان دهد آتش‌سوزی درنتیجه‌ی مسائل فنی مربوط‌به خودرو بوده است. بااین‌وجود اعتقاد داریم که حتی احتمال کمتر آتش‌سوزی خودروهای الکتریکی نیز بسیار مهم است و تلاش خواهیم کرد که این احتمال را به صفر برسانیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات