نگرانی تسلا از کمبود مواد معدنی برای ساخت باتری خودروی الکتریکی

شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تسلا از کمبود جهانی مواد معدنی مورد نیاز برای ساخت باتری خودروی الکتریکی طی سال‌های آینده خبر داد.
تبلیغات

مسئولان تسلا می‌گویند انتظار دارند طی سال‌های آینده با کمبود جهانی مواد معدنی کلیدی مورد نیاز برای تولید باتری خودروی الکتریکی مواجه شوند. سارا مریسال، مدیر تأمین فلزات باتری تسلا طی گفت‌وگویی در کنفرانس اخیر این صنعت به معدن‌کاران، قانون‌گذاران و دست‌اندرکاران گفت که انتظار می‌رود که تسلا طی سال‌‌های آینده با مشکل کمبود مواد معدنی مورد نیاز برای تولید باتری خودروی برقی مواجه شود. مریسال به چالش‌های عرضه درازمدت اشاره می‌کند که تنها مختص این صنعت هستند.

تسلا خودروی الکتریکی / tesla

از میان مواد معدنی مهم استفاده‌شده در باتری وسایل نقلیه الکتریکی می‌توان به مس، نیکل، لیتیوم و سایر فلزات اشاره کرد. اما مریسال دقیقاً مشخص نکرده که این خودروساز با کمبود کدام‌یک از مواد یادشده مواجه خواهد شد. مدیر ارشد تسلا همچنین از وجود ظرفیت بزرگ برای همکاری با معادن استرالیا و ایالات متحده خبر داد.

تسلا خودروی الکتریکی / tesla

به گزارش رویترز، صنعت مس مدت‌های طولانی با کمبود سرمایه‌گذاری مواجه شده است و هم‌اکنون این صنعت برای توسعه معادن جدید به منظور افزایش منابع مس تلاش می‌کند. به‌عنوان مثال شرکت فریپورت مک‌موران (Freeport-McMoRan)، بزرگ‌ترین تولیدکننده مس در جهان است که هم‌اکنون عملیات استخراج مس خود را در ایالات متحده و اندونزی گسترش می‌دهد.

انتظار می‌رود که افزایش محبوبیت سیستم‌های خانه هوشمند مانند نست (Nest) آلفابت و دستیار شخصی الکسا آمازون حدود ۱.۵ میلیون تن مس را تا سال ۲۰۳۰ مصرف کنند؛ هم‌اکنون ۳۸ هزار تن مس برای چنین مواردی مصرف می‌شود. مصرف مس در صنعت خانه هوشمند به‌نوبه‌ی خود، عرضه مس را برای تولید باتری خودروی الکتریکی محدود می‌کند.

elon musk / ایلان ماسک

باتوجه‌به صحبت‌های مریسال و ایلان ماسک، تسلا قصد دارد با تمرکز بیشتر بر نیکل در ساخت باتری‌های آینده خود، از کبالت کمتری در کاتد باتری‌ها استفاده کند. بیشتر منابع کبالت جهان از معادن جمهوری دموکراتیک کنگو به دست می‌آید و فرایندهایی که اغلب برای استخراج آن استفاده می‌شود، نگران‌کننده هستند. از جمله این موارد می‌توان به کار کودکان اشاره کرد که باعث هشدارهای سازمان عفو بین‌الملل شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات