خودروهای الکتریکی آینده کابین بزرگ‌ خواهند داشت

دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
خودروهای الکتریکی و مفهومی ارائه‌شده در نمایشگاه شانگهای دارای طرح‌های صندلی نیمکتی و کابین جادار بودند. این موضوع،  آینده‌ی طراحی داخلی در خودروهای برقی را به تصویر می‌کشد.
تبلیغات

بازدیدکنندگان از نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ ممکن است متوجه شده باشند که بسیاری از خودروهای مفهومی برقی معرفی‌شده در این رویداد، دارای کابین‌های بزرگ و جادار هستند. به‌طور خاص دو نمونه خودروی مفهومی از شرکت‌های آئودی و اینفینیتی با چنین طرحی ارائه شدند؛ آئودی AI: ME و اینفینیتی QX اینسپریشن که هر دو خودروی الکتریکی هستند، از طرح تقریباً مشابهی برای افزایش فضای کابین بهره برده‌اند.

خودروی مفهومی الکتریکی

هنگامی که خودروهای مفهومی و برقی یادشده از باتری در فضای زیرین کف خودرو استفاده می‌کنند، فضای داخل کابین می‌توانه بیشتر شود. علاوه‌بر این استفاده نکردن از سیستم انتقال قدرت متداول به‌معنی باز شدن فضای کافی برای طرح‌های صندلی جدید از جمله صندلی‌های نیمکتی است. 

خودروی مفهومی الکتریکی

هر دو مدل مفهومی آئودی AI: ME و اینفینیتی QX اینسپریشن دارای صندلی‌های نیمکتی در عقب هستند. ظاهراً طبق گفته‌ی کریم حبیب، مدیر طراحی اینفینیتی، خودروهای الکتریکی می‌توانند شاهد بازگشت به طرح صندلی نیمکتی باشند. کریم حبیب درباره صندلی QX اینسپریشن گفت:

شما می‌توانید به شیوه‌ای راحت در آن بنشینید، پاهای خود را روی هم قرار دهید یا آن‌ها را به اطراف بکشید.
خودروی مفهومی الکتریکی

داستان مشابهی درباره آئودی AI: ME نیز وجود دارد؛ اگرچه آئودی به‌عنوان وسیله‌ نقلیه‌ای کوچک و برای استفاده شهری ارائه شده، اما در داخل کابین فضای زیادی برای سرنشینان فراهم شده است. توماس اوزیانسکی، از مدیران ارشد آئودی گفت:

ما اساساً ادراک خود را از خودروی شهری تغییر می‌دهیم. آئودی AI: ME ابعاد بسیار کاملی دارد؛ بااین‌حال تجربه‌ای از حمل‌ونقل شهری و به‌خصوص حمل‌ونقل لوکس را به نمایش می‌گذارد و ارتباطی با کوچک بودن آن نیز ندارد. خودروها در حال تبدیل شدن به طرح فضای نشیمن خانه هستند. 
خودروی مفهومی الکتریکی

درحالی‌که آئودی AI: ME و اینفینیتی QX اینسپریشن دارای صندلی‌های نیمکتی هستند، خودروی الکتریکی دیگری نیز در نمایشگاه شانگهای معرفی شد که اینفینیتی Qs اینسپریشن نام دارد. در عقب آن دو صندلی بزرگ راحتی و مجلل قرار گرفته که جایگزینی برای طرح فضای داخل کابین خودروهای برقی آینده ارائه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات