گزارش مالی فصل ابتدایی سال ۲۰۱۹ تسلا منتشر شد

جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
مطالعه 3 دقیقه
شرکت تسلا به‌تازگی گزارش مالی خود را برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۹ منتشر کرد. نتایج به‌دست آمده از این گزارش، ضعیف‌تر از حد انتظارات بوده است.
تبلیغات

با‌وجود آنکه زمان زیادیی از کنفرانس Autonomy Day تسلا نمی‌گذرد، این شرکت ساعاتی پیش آمار فروش محصولات خود در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی را هم منتشر کرده است. طبق آمار منتشر شده، شرکت تسلا موفق نشده میزان سود سال گذشته خود را حفظ کند. با اینکه عموما انتظار کاهش عملکرد مالی در سه‌ماهه اول سال وجود دارد، اما نتایج از آنچه که پیش‌بینی می‌شد، ضعیف‌تر است. اصلی‌ترین جزئیات مالی منتشر‌شده در این گزارش عبارت‌ است از:

  • ۴.۵ میلیار دلار درآمد خالص
  • سقوط ارزش هر سهم به میزان ۴.۱۰ دلار
  • ۷۰۲ میلیون دلار ضرر

اما براساس تحلیل‌های منتشر شده‌ی سایت بلومبرگ، شرکت تسلا چنین جزئیاتی را انتظار داشت:

  • سقوط ارزش تنظیم‌شده برای هر سهم: ۱.۳۰ دلار
  • سقوط ارزش هر سهم بر مبنای GAAP: به میزان ۲.۳۲
  • درآمد خالص: ۴.۸۴ میلیارد دلار
  • درآمد: ۲۲۲.۱۴- میلیون دلار
تسلا

ایلان ماسک اوایل سال جاری میلادی اعلام کرده بود که تسلا احتمالا در اولین سه‌ماهه‌ی سال ۲۰۱۹ سودآوری نخواهد داشت. ماسک اعتقاد دارد که سودآوری شرکت تسلا از سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود؛ اما با وجود گزارش مالیاتی فعلی، به وقوع پیوستن این نظریه کمی بحث‌برانگیز است. شرکت تسلا در رابطه با تولید مدل ۳ می‌گوید:

ما در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری، حدود ۶۳,۰۰۰ دستگاه مدل ۳ تولید کردیم که نسبت به سال قبل، ۳ درصد افزایش داشته است. کاهش پیشرفت تولید، ناشی از تغییر فرایند ساخت برای معرفی مدل‌های جدید از خودرو مدل ۳، روزهای کاری کمتر و محدودیت در زنجیره تأمین بود. در سه‌ماهه اول سال جاری، عرضه مدل ۳ را برای بازار‌ اروپا هم آغاز کردیم. به منظور پاسخگویی به تقاضا در بازار جهانی، تسلا‌های مدل ۳ درنظر گرفته شده برای بازار اروپا و چین در دو ماهه‌ی اول و خودروهای مخصوص بازار آمریکا در دو ماهه دوم ساخته شده‌اند. موج تحویل‌ها در پایان سه‌ماهه‌ی اول سال جاری در آمریکا، چین و اروپا باعث می‌شود که حتی با وجود تأخیر اندک، بخشی از میزان عرضه به سه‌ماهه‌ی دوم منتقل شود. به منظور بهبود فرآیندها، بهره‌وری در هزینه و تجربه‌ی مشتریان، ما مشغول متعادل کردن روند ساخت خودروهای بازار محلی هستیم.
Tesla Model X / تسلا مدل X

همچنین در گزارش تسلا در رابطه با خودروهای مدل S و مدل X آمده است:

عرضه‌ی خودروهای مدل S و مدل X نسبت دو سال گذشته که در هر سه‌ماهه ۲۵,۰۰۰ دستگاه بوده، اکنون با کاهش مواجه شده و به ۱۲,۱۰۰ نمونه رسیده است. این کاهش فروش، بیشتر به‌دلیل کاهش تقاضا بوده است که ناشی از اولین مرحله‌ی کاهش اعتبار مالیاتی توسط دولت فدرال و حذف آپشن باتری‌های ۷۵ کیلووات‌ساعتی می‌شود.

از دیگر نکات موجود در گزارش مالیاتی تسلا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۹، میزان سود ناشی از فروش محصولات شرکت ZEV که به ساخت موتورسیکلت‌های برقی مشهور است، به ۱۵ میلیون دلار رسیده است که نسبت به رقم یک میلیون دلار در آخرین سه‌ماهه سال گذشته، رشد قابل توجهی داشته است.
  • حداکثر ۲ درصد از مشتریان شرکت تسلا از خدمات لیزینگ استفاده کرده‌اند.
  • حاشیه سود مدل ۳ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.
  • حاشیه سود مدل‌های S و X هم به‌دلیل کاهش تیراژ تولید و تغییر قیمت، کاهش یافته است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات