تیونینگ فنی و آیرودینامیک جدید G-Power برای بی ام و M2 معرفی شد

شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت G-Power به‌تازگی بسته قدرتی جدیدی برای بی‌ام‌و M2 در نظر گرفته که قدرت آن‌ را تا ۶۸۰ اسب‌بخار افزایش می‌دهد.
تبلیغات

تیم M پاور بی‌ام‌و با معرفی نمونه M2 Competition، فاصله بین خانواده M2 و M4 را در سبد محصولات بی‌ام‌و کمتر کرد. بی‌ام‌و برای نمونه‌های پایه‌ای M2 هم پیشرانه S55B32 را در نظر گرفته که متعلق به خانواده M3 و M4 است. این پیشرانه به‌روزرسانی شده و اکنون می‌تواند ۴۱۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند. باوجوداین، شرکت G-Power به‌تازگی نگاه دقیق‌تری به بی‌ام‌و M2 انداخته و با به‌روزرسانی پیشرانه، قدرت آن‌ را به‌طور خارق‌العاده‌ای افزایش داده است.

بی ام و M2 G-Power

به‌لطف مهندسان این شرکت، اکنون پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر این نمونه ۶۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۸۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این افزایش قدرت ناشی از تغییراتی همچون تقویت تیغه‌های توربین توربوشارژها برای کاهش دما و افزایش میزان بوست، سیستم اگزوز جدید و تغییر در برنامه‌ریزی ECU است. میزان بهره‌وری توربوشارژر‌ها هم با استفاده پوسته کمپرسور و خروجی جدید CNC شده، افزایش پیدا کرده است.

بی ام و M2 G-Power

سیستم اگزوز بی‌ام‌و M2 جی پاور را به‌صورت تخصصی مهندسان این شرکت طراحی و از جنس فولاد ضدزنگ باکیفیت ساخته‌اند. بی‌ام‌و M2 تقویت‌شده‌ی تیونر G-Power درمقایسه‌با نمونه معمولی افزایش قدرت ۲۶۶ اسب‌بخار و افزایش گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متر را تجربه کرده است. با تغییرات انجام‌گرفته در پیشرانه، اکنون سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ این خودرو تنها در ۳.۲ ثانیه انجام می‌شود و بیشینه سرعت به ۳۳۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

بی ام و M2 G-Power

با درنظرگرفتن این وضعیت، سرعت‌گیری بی‌ام‌و M2 جی پاور فقط ۰.۲ ثانیه کُندتر از فراری 488 GTB است. علاوه‌بر پیشرانه، سیستم تعلیق خودرو هم به‌روزرسانی شده و بی‌ام‌و M2 جی پاور اکنون از کویل‌اورهای مخصوص G2M RS به‌همراه رینگ‌های فورج بسیار سبک HURRICANE RR بهره می‌برد. در‌نتیجه، اکنون دینامیک و فرمان‌پذیری خودرو بهبود یافته است.

بی ام و M2 G-Power

لاستیک‌های مخصوص میشلن با اندازه 285/25R20 در عقب و 245/30R20 در جلو هم وظیفه چسبندگی خودرو را برعهده دارند. قیمت درنظر گرفته‌شده برای این بسته تقویتی درمقایسه‌با سایر بسته‌های تیونینگی ارائه‌شده در گذشته، منصفانه به‌نظر می‌رسد. شرکت G-Power برای بسته کامل تقویتی خود قیمت ۲۲,۴۶۷ دلار را در نظر گرفته است. با احتساب قیمت پایه بی‌ام‌و M2 در آلمان و بسته جی پاور، قیمت این نمونه تقریبا به قیمت بی‌ام‌و M4 کوپه می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات