استون مارتین DBS سوپرلجرا ولانته رونمایی شد

چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
مطالعه 4 دقیقه
استون مارتین به‌تازگی مدل کانورتیبل DBS سوپرلجرا را معرفی کرده که با حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتربرساعت، سریع‌ترین خودرو کانورتیل این شرکت محسوب می‌شود.
تبلیغات

بعد از ماه‌ها آزمون‌ و بررسی نمونه‌ی اولیه در جاده‌ها و پیست‌های مختلف، اکنون استون مارتین DBS سوپرلجرا وُلانته در کمال زیبایی معرفی شده است. این مدل نسخه‌ی بدون سقف از DBS سوپر‌لجرا کوپه است و می‌توان آن را یکی از خودروهای زیبای دودر کروک موجود در بازار دانست. مدل بدون سقف جدید DBS سوپرلجرا، دومین نمونه‌ای است که در قرن بیست‌ویکم، پسوند وُلانته (Volante) را یدک می‌کشد و اکنون به‌‌عنوان پرچم‌دار خودروهای کانورتیبل استون مارتین شناخته می‌شود.

استون مارتین DBS سوپرلجرا ولانته

همچنین، این مدل اکنون عنوان سریع‌ترین خودرو کانورتیبل استون مارتین را هم یدک می‌کشد. هدف استون مارتین از ساخت این نمونه، حفظ دینامیک قدرتمند و وقار و عملکرد خارق‌العاده نمونه‌ی کوپه بوده است. در‌حال‌حاضر، می‌توانیم بگوییم استون مارتین موفق شده به هدفش دست یابد. نسخه‌ی کابریولت استون مارتین DBS سوپرلجرا مانند نمونه‌ی کوپه از طراحی خشمگینی بهره می‌برد.

استون مارتین DBS سوپرلجرا ولانته

در قسمت جلویی، جلوپنجره‌ی بزرگی دیده می‌شود که برای ورود هوا به رادیاتور نصب شده است. اسپلیتر عریض زیر سپر هم وظیفه حرکت‌دادن هوا در قسمت زیرین خودرو را برعهده دارد تا بیشترین میزان چسبندگی و داون‌فورس به‌دست آید. علاوه‌براین، دو ورودی هوا در اطراف جلوپنجره هم دیده می‌شود که اینترکولر‌های توربو را در خود جای داده‌اند. در قسمت عقبی خودرو نیز، طراحی متقارن و جذابی را شاهد هستیم. دیفیوزرهای دوگانه در قسمت عقب وظیفه‌ی تولید داون‌فورس و بیشترین چسبندگی ممکن را برعهده دارند.

استون مارتین DBS سوپرلجرا ولانته
استون مارتین DBS سوپرلجرا ولانته
استون مارتین DBS سوپرلجرا ولانته
استون مارتین DBS سوپرلجرا ولانته

در قسمت پشتی صندلی سرنشین کناری، نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی سیستم ایرودینامیکی فعال Aeroblade II استون مارتین وجود دارد که در افزایش میزان داون‌فورس تولیدی خودرو تأثیر بسزایی دارد. طبق اظهارات شرکت استون مارتین، سقف این خودرو از ۸ لایه ماده‌ی عایق ساخته شده که در آن از مواد ضدصدا هم استفاده شده است. سقف خودرو در ۱۴ ثانیه باز و در ۱۶ ثانیه بسته می‌شود. برای سقف این نمونه، ۸ رنگ مختلف در نظر گرفته شده که با رنگ بدنه هماهنگ می‌شود. قسمت‌های متعددی از بدنه هم‌چون گِل‌گیرها، مشابه نمونه‌ی کوپه از جنس فیبرکربن ساخته شده تا وزن سبک‌تری داشته باشد. باوجوداین، وزن نسخه‌ی کانورتیبل از استون مارتین DBS سوپرلجرا به ۱,۶۴۰ کیلوگرم می‌رسد که ۱۵۰ کیلوگرم از نسخه‌ی کوپه سنگین‌تر است.

استون مارتین DBS سوپرلجرا ولانته

بی‌شک بهترین ویژگی این خودرو زیر کاپوت آن جای گرفته است. استون مارتین برای نمونه‌ی DBS سوپرلجرا وُلانته پیشرانه‌ی ۵.۲ لیتری ۱۲ سیلندر تویین‌توربو در نظر گرفته که ۷۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال قدرت هم به‌‌وسیله‌ی جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته اتوماتیک ZF انجام می‌گیرد. پیشرانه‌ی قدرتمند این خودرو می‌تواند DBS سوپرلجرا را در ۳.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برساند. این سرعت‌گیری فقط ۰.۲ ثانیه کُندتر از نمونه‌ی کوپه است. حداکثر سرعت در نظر گرفته‌شده برای این خودرو جذاب مانند نمونه‌ی کوپه به ۳۴۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

استون مارتین DBS سوپرلجرا ولانته

مارک ریچمن، نایب‌رئیس شرکت استون مارتین می‌گوید:

 DBS سوپرلجرا قدرت فراوانی تولید می‌کند که در نمونه‌ی وُلانته هم دیده می‌شود. در این نمونه، روی بار احساسی و هیجانی کار کردیم که اکنون فقط در کابین خودروهای سوپر جی‌تی بدون سقف احساس می‌شود. با بهر‌ه‌گیری از دینامیک منحصربه‌فرد، طراحی زیبا و درعین‌حال خشمگین و هماهنگی بدون نقص پیشرانه‌ی ۵.۲ لیتری ۱۲ سیلندر، اعتقاد داریم حس رانندگی فراموش‌نشدنی و خاصی ارائه داده‌ایم که مطابق با سنّت و نام وُلانته است.

فروش اولین مدل‌های استون مارتین DBS سوپرلجرا وُلانته با قیمت ۳۲۹,۱۰۰ در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات