کیا هابانیرو در نمایشگاه نیویورک به نمایش گذاشته شد

پنج‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
کیا موتورز از کراس‌اور مفهومی و برقی هابانیرو رونمایی کرد که دارای شعاع حرکتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر و مجهز به فناوری خودران سطح ۵ است.
تبلیغات

پس از معرفی نسخه دریفت برای استینگر، کیا در نمایشگاه خودرو نیویورک ۲۰۱۹ از کراس‌اور مفهومی هابانیرو (Habaniro) رونمایی کرد. هابانیرو که براساس کیا نیرو طراحی شده، از سیستم تمام الکتریکی با شعاع حرکتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر بهره می‌برد. روی هر کدام از محورهای کیا هابانیرو یک موتور الکتریکی قرار دارد، اما کیا تاکنون هیچ جزئیاتی درباره قدرت یا گشتاور این کراس‌اور برقی ارائه نکرده است.

KIA HABANIRO CONCEPT / خودروی مفهومی کیا هابانیرو

خودروی الکتریکی کیا هابانیرو توسط مرکز طراحی این شرکت در آمریکا طراحی شده و از کف مسطح، صندلی برای چهار سرنشین و دسترسی داخل کابین ازطریق چهار پروانه‌ای بهره می‌برد. روی ستون عقب پنل قرمز قرار دارد و این طرح رنگ در داخل کابین نیز به چشم می‌خورد که تناسب زیادی با نام هابانیرو ایجاد می‌کند.

KIA HABANIRO CONCEPT / خودروی مفهومی کیا هابانیرو

طبق گزارش‌های منتشرشده، کیا هابانیرو دارای سیستم رانندگی تطبیق‌پذیر با احساس لحظه‌ای است که از هوش مصنوعی برای تشخیص حالت احساسی راننده و تنظیم شرایط محیط کابین به منظور ایجاد تجربه‌ی رانندگی لذت‌بخش‌تر و ایمن‌تر استفاده می‌کند.

همان‌طور که این خودروی مفهومی قابلیت رانندگی خودران سطح ۵ دارد، شیشه‌ی جلوی آن نیز می‌تواند به‌عنوان صفحه‌نمایش سیستم اطلاعاتی و سرگرمی مورد استفاده قرار گیرد. سایر امکانات فنی کیا هابانیرو شامل سیستم ناوبری واقعیت افزوده، دوربین دید عقب ۱۸۰ درجه و سیستم اطلاعاتی و سرگرمی با تشخیص حرکات دست است.

KIA HABANIRO CONCEPT / خودروی مفهومی کیا هابانیرو

کراس‌اور مفهومی کیا هابانیرو ۴۴۳۰ میلی‌متر طول، ۱۶۰۰ میلی‌متر عرض، ۱۹۵۵ میلی‌متر ارتفاع و ۲۸۳۰ میلی‌متر فاصله محوری دارد. هابانیرو روی رینگ‌های ۲۰ اینچی با لاستیک‌های ۲۶۵/۵۰ سوار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات