لینکلن Corsair معرفی شد

چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
اخیرا در همایشی پیش از شروع نمایشگاه خودرو نیویورک، شرکت لینکولن مدل کورسر، کوچک‌ترین کراس‌اور خود را معرفی کرده است. پیش‌تر، این مدل MKC نام داشت.
تبلیغات

کورسر (Corsair) محصولی کاملا جدید در سبد محصولات لینکلن به‌شمار می‌آید و به‌نظر می‌رسد این شرکت با معرفی آن، افراد جوان‌تر را در نظر گرفته است. با الهام‌گیری از طراحی نمونه‌های همچون ناتیلوس و اِوِیتر و نویگیتر، خودرو کورسر زبان طراحی لینکلن را به‌‌ مرحله جدیدی رسانده است.

لینکلن کورسر 2020

با‌ وجود بهره‌گیری از پلتفرم یکسان با فورد اسکیپ، تفاوت‌های ظاهری فراوانی بین این دو خودرو وجود دارد. بدنه‌ی کورسر از سایر نمونه‌های لینکلن کوتاه‌تر و کوچک‌تر است؛ اما خطوط بدنه و جزئیات و حالت سقف این خودرو شباهت زیادی با لینکلن اِویِتِر (Aviator) دارد. 

لینکلن کورسر با دو پیشرانه عرضه خواهد شد. یکی با پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۴ سیلندر با ۲۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۷۳ نیوتن‌متر گشتاور و دیگری با پیشرانه‌ی ۲.۳ لیتری ۴ سیلندر با ۲۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور.

لینکلن کورسر 2020

به‌گفته‌ی مهندسان شرکت لینکلن، نمونه‌ی پلاگین هیبریدی کورسر هم در دست تولید است؛ اما هنوز اطلاعاتی از قدرت پیشرانه‌ی هیبریدی منتشر نشده است. هر دو نسخه به‌صورت استاندارد با سیستم انتقال قدرت به‌ چرخ‌های جلو عرضه می‌شوند؛ اما سیستم چهار‌چرخ متحرک را هم می‌توان سفارش داد.

لینکلن کورسر 2020

در نمونه‌های چهار‌چرخ متحرک، امکان انتقال تمام قدرت به چرخ‌های جلو یا عقب وجود دارد. همچنین در موارد غیرضروری، انتقال قدرت به‌ چرخ‌های عقب از مدار خارج می‌شود تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود. بی‌شک یکی از بخش‌های جذاب‌ کورسر، کابین آن است. لینکلن کورسر به‌صورت استاندارد در تمامی تریم‌ها با صفحه‌نمایش ۸ اینچی عرضه خواهد شد؛ اما انتخاب صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی هم به‌صورت آپشن دردسترس خواهد بود.

لینکلن کورسر 2020

در این نمونه، طراحی پنل دکمه‌ها طراحی منحصر‌به‌فردی دارد و به حالت شیب‌دار در پایین خروجی سیستم تهویه قرار گرفته است. لینکلن بر‌خلاف سایر مدل‌ها، برای نمونه‌ی کورسر بسته‌ی Black Label را در نظر نگرفته است؛ اما ویژگی‌هایی از قبیل صندلی ۲۴ حالته به‌همراه ماساژور و سیستم روشنایی مخصوص و سقف شیشه‌ای پانورامیک بزرگ در کابین دیده می‌شود تا به‌ جذابیت‌های ظاهری داخل خودرو افزوده شود. صندلی‌های عقب نیز در حالت دستی و شیب‌دار تنظیم می‌شوند.

لینکلن کورسر 2020

لینکلن در نمونه‌ی کورسر برای جلوگیری از ورود صدا به کابین بسیار تلاش کرده است. برای این منظور، در قسمت جلویی کابین از پوششی دولایه استفاده کرده و سیستم حذف صدا به‌صورت هوشمند عمل می‌کند. با بهره‌گیری پوشش چرم مخصوص با رنگ مخصوص و تریم چوبی، کابین لینکلن کورسر را می‌توان بهترین قسمت این خودرو معرفی کرد. لینکلن برای نمونه‌ی کورسر سیستم‌های ایمنی فراوانی در نظر گرفته که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: ترمز‌گیری اضطراری خودکار به‌همراه شناسایی عابران پیاده، هشدار نقطه‌ی کور، رانندگی بین خطوط و نوربالای خودکار چراغ‌ها.

لینکلن کورسر 2020

مهم‌ترین سیستم‌های ایمنی آپشن هم کروز‌کنترل هوشمند و ترمز‌گیری هوشمند هنگام دنده‌عقب‌گرفتن و راهنمای پارک خودکار را شامل می‌شوند. علاوه‌براین، لینکلن کورسر از فناوری استفاده از تلفن‌همراه به‌جای کلید هم بهره ‌می‌برد که به مالک اجازه می‌دهد به‌وسیله‌ی تلفن‌همراه کنترل بازو‌بسته‌شدن درها، سیستم سرگرمی، سیستم تهویه‌ی هوا و تنظیم صندلی‌ها را هم بر‌عهده بگیرد.

لینکلن کورسر 2020

شاید این سؤال پیش بیاید که هنگام خاموش‌شدن تلفن‌همراه این سیستم چگونه کار می‌کند؟ در جواب باید گفت لینکلن با نصب سیستم ورود به‌همراه کد راه‌حل این مشکل در وضعیت اضطراری را در نظر گرفته است. لینکلن با معرفی نمونه‌ی کورسر به داغ‌ترین بازار شاسی‌بلندها گام نهاده و برای جذب مشتری با خودروهایی همچون مرسدس بنز GLC و لکسوس NX و آکورا RDX باید رقابت کند. هنوز اطلاعات دقیقی درباره‌ی قیمت این خودرو منتشر نشده؛ اما فروش این خودرو از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. شرکت لینکلن علاوه‌بر بازار آمریکا، نمونه‌ی کورسر را در کشور چین هم تولید و عرضه خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات