شاسی فیبرکربن اختصاصی مک لارن رونمایی شد

یک‌شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت مک‌لارن موفق به‌ ساخت شاسی فیبرکربنی با نام مونوسل شده که در کاهش وزن خودروها تاثیر چشمگیری خواهد داشت.
تبلیغات

اولین شاسی فیبرکربن اختصاصی مک‌لارن با نام مونوسل (MonoCell) به‌تازگی در مرکز نوآوری این شرکت، ساخته شد. نمونه‌ی اولیه با کد PLT-MCTC – 01 شناخته می‌شود، پس از طی مسافت ۲۸۲ کیلومتری از جنوب به مرکز تکنولوژی مک‌لارن در نزدیکی محل ساخت خودروهای F1 رسیده است. شاسی مونوسل مک‌لارن (بخش مرکزی شاسی یکپارچه) بنیان بسیاری از خودروهای شهری این شرکت را تشکیل می‌دهد و در کاهش چشمگیر وزن این خودروها نقش به‌سزایی خواهد داشت.

شاسی مونوسل مک‌لارن

به‌گفته‌ی وس جکلین، مدیر بخش MCTC مک‌لارن:

«عرضه اولین نمونه‌های ساخته‌شده از شاسی فیبرکربن توسط مرکز MCTC نه‌تنها برای افرادی که به‌صورت مستقیم در پروژه نقش داشته‌اند هیجان‌انگیز است، بلکه قدمی بزرگ در تحقق اهداف شرکت مک‌لارن در راستای تبدیل شدن به تولیدکننده بی‌رقیب محصولات سبک‌وزن و کامپوزیتی به شمار می‌رود که با ساخت پیشرانه‌های هیبرید در پروژه Track25 ما، هماهنگ است. ما هیچ‌گاه برای حفظ ظاهر نوآوری نمی‌کنیم؛ ما نوآوری می‌کنیم تا به‌صورت مداوم برای تحقق ساخت سوپراسپرت‌های نمادین گام برداریم. مشخص است که در آینده با معرفی پیشرانه‌های سنگین‌تر و ملزومات آن، استفاده از فناوری و تکنیک‌های ساخت قطعات کم‌وزن، اهمیت بالایی در عملکرد و چابکی مورد تقاضای مشتریان ما خواهد داشت.»

شاسی مونوسل مک‌لارن

مرکز فناوری کامپوزیت مک‌لارن (MCTC) در نزدیکی شفیلد اکنون ۶۰ متخصص دارد و پیش‌بینی می‌شود با افزایش تولید تا سال ۲۰۲۰، این تعداد به ۲۰۰ نفر افزایش یابد. این کارخانه سال گذشته به‌وسیله دوک و دوشس کمبریج به‌همراه پرنس سلمان بن حمد آل خلیفه (ولیعهد بحرین)، بازگشایی شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات