مزیت ترمزهای سرامیک کربن پورشه چیست؟

شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با وجود تصور عموم افراد درباره‌ی کارایی ترمزهای سرامیک کربن، این ترمزها فقط برای رانندگان حرفه‌ای در پیست مفید هستند و برای رانندگان عادی مزیت خاصی ندارند.
تبلیغات

اگر خودرو اسپرت جدید خود را برای عملکرد بهتر و عمر بیشتر با ترمزهای سرامیک کربن انتخاب کرده‌اید، ممکن است در انتخاب آپشن‌ها اشتباه کرده باشید. درحقیقت، این توصیه‌ی عجیب در مصاحبه‌ی پل واتسون، نماینده‌ی فنی پورشه در استرالیا، با نشریه‌ی خودرو ویچ‌کار (Which Car) افشا شده است. 

واتسون اقرار کرد وقتی پورشه اولین‌بار ترمزهای سرامیک کربن را به بازار عرضه کرد، در تبلیغات خود به افزایش طول عمر خودرو اشاره کرد. بااین‌حال، مالکان خودروهای پورشه که قصد داشتند چنین ترمزهایی بخرند، این مسئله را به‌راحتی نمی‌توانستند اثبات کنند و در تشخیص خود اشتباه می‌کردند. 

پورشه

باوجوداین، مزایای عملکردی انکارناپذیری برای ترمزهای سرامیک کربن وجود دارد. کاهش درخورتوجه وزن می‌تواند به‌طور چشمگیری در زمان طی مسیر پیست تأثیر بگذارد. با این تفاسیر، انتظار نداشته باشید وقتی برای سرگرمی آخر هفته به پیست می‌روید، ترمزهای خودرو اسپرت شما عمر زیادی داشته باشند.

پل واتسون در‌این‌زمینه توضیح می‌دهد:

بله، اگر به پیست می‌روید و به ترمزگیری‌های شدید نیاز دارد، دیسک‌های سرامیکی می‌توانند خیلی زود از بین بروند. گرمای تولیدشده در دیسک الیاف کربن آن را کاهش می‌دهد؛ بنابراین، اگر به‌طور مداوم برای تمرین به پیست رفت‌و‌آمد دارید، همیشه توصیه می‌کنیم از دیسک‌های آهنی استفاده کنید. 
Porsche Carbon Ceramic Brakes / ترمز کربن سرامیکی پورشه

بااین‌حال، واقعا چه افرادی باتوجه‌به این موضوع از دیسک‌های سرامیک کربن استفاده می‌کنند؟ آن‌ها به چه هدفی از دیسک‌های یادشده در خودروهای گران‌قیمت خود بهره می‌گیرند؟ به‌عبارتِ‌دیگر، مشتری مدنظر پورشه برای آپشن PCCB در خودروهای تولیدی چه افرادی هستند؟ 

واتسون در پاسخ به این سؤال گفت:

مشتری آپشن PCCB پورشه افرادی هستند که تمیزکردن رینگ‌های خود را دوست ندارند. آن‌ها حوصله‌ی تمیزکردن گردوغبار چسبیده به ترمز را ندارند؛ بنابراین، چنین آپشنی برایشان مزیت محسوب می‌شود.
پورشه / porsche

کاملا واضح است که خود واتسون احتمالا طرفدار ترمزهای سرامیک کربن نیست. با این اطلاعات جدید، قطعا می‌توانیم بفهمیم چرا او علاقه‌ای به آپشن ترمز پورشه ندارد. پورشه شهرت خود را مدیون ساخت محصولات مخصوص مسابقه و برنده‌شدن است. اغلب فناوری‌هایی که در ساخت خودروها استفاده شده‌اند و موجب بهبود زمان در پیست می‌شوند، معمولا موجب پیشرفت بهتر خودروهای اسپرت جاده‌ای نیز خواهند شد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد ترمزهای سرامیک کربن در این فهرست جای نمی‌گیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات