کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا از فولکس واگن شکایت کرد

شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
کمیته بورس و اوراق بهادار آمریکا از شرکت فولکس واگن به‌دلیل دستکاری صورت‌حساب‌های مالی شکایت کرده است.
تبلیغات

به گزارش کمیته بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، شرکت فولکس واگن و مدیرعامل سابقش، مارتین وینترکُرن، به اتهام کلاه‌برداری از سرمایه‌گذاران برای اداره کردن رسوایی خودروهای دیزلی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند. کمیته SEC اعلام کرده که این اتهام را با قدرت دنبال می‌کند. به گزارش SEC، مبلغ جابه‌جا شده بین ماه آوریل ۲۰۱۴ تا ماه می ۲۰۱۵، بیش از ۱۳ میلیارد دلار بوده است. این دوره زمانی دقیقا همان زمانی بود که در بررسی‌های اولیه معلوم شد خودروهای دیزلی عرضه شده به بازار توسط فولکس واگن، میزان آلایندگی بیشتری نسبت به خودروهای تست شده دارند و فولکس واگن برای مخفی کردن این موضوع یک دستگاه کاهش آلایندگی در خودروهای تست تعبیه کرده است.

فولکس واگن

طبق شکایت مطرح‌شده توسط کمیته SEC، شرکت فولکس واگن در نشر اکاذیب در رابطه با صورت‌حساب‌های مالی ارائه‌شده به سهام‌داران و اطلاعاتی در رابطه با کیفیت خودروها و سطح آلایندگی آن‌ها دست داشته است. همچنین این شرکت با مخفی کردن پرونده آلایندگی خودروها چند صد میلیون دلار را از فروختن اوراق بهادار با قیمت‌های بالا به‌دست آورده است. شرکت فولکس واگن در مصاحبه‌ای اذعان داشته:

دادخواهی SEC از نظر قانونی و حقیقی اشتباه است و فولکس واگن این مسئله را با قدرت دنبال خواهد کرد.
فولکس واگن

همچنین به‌گفته فولکس واگن، سهام این شرکت تنها به افراد خبره و ماهر فروخته شده و تمامی سرمایه‌گذاران سود خود را در زمان مقرر دریافت کرده‌اند. کمیته SEC هیچ اتهامی مبنی بر دست داشتن سرمایه‌گذاران در رسوایی خودروهای دیزلی را مطرح نکرده، اما اتهام مستقیما مدیرعامل سابق این شرکت را نشانه می‌گیرد. کمیته SEC قصد دارد تا سود نامشروع ناشی از فروش سهام را با جریمه کردن فولکس واگن پس بگیرد و همچنین مارتین وینترکُرن نیز به‌صورت مادام العمر از منصب مدیریت یک شرکت آمریکایی محروم کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات