تصاویر رسمی نسل جدید لیستر نابلی منتشر شد

شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت لیستر که در دهه ۵۰ میلادی نمونه نابلی را تولید می‌کرد، اکنون از نسل جدید این خودرو پرده‌برداری کرده است.
تبلیغات

لارنس ویت‌تیکر، مدیرعامل شرکت لیستر هفته گذشته یک تصویر از نمونه جدید نابلی را در حساب توییتری خود منتشر کرد. اکنون با انتشار عکس‌های جدیدی از این خودرو، ظاهر نابلی کاملا مشخص شده است. در قسمت جلویی خودرو، جلوپنجره بیضی شکل شباهت زیادی به اولین نمونه نابلی تولیدشده در دهه ۵۰ میلادی دارد.

لیستر نابلی / Lister Knobbly

کاپوت شیب‌دار خودرو بسیار بلند است و چراغ‌های مشابه E-Type در قسمت جلویی دیده می‌شوند. همانند فراری مونزا SP1 و SP2، لیستر نابلی هم یک اسپیدستر به تمام معنا است. کابین این خودرو کاملا باز است و تنها به‌وسیله یک شیشه جلو و شیشه‌های کناری کوچک محافظت می‌شود. به‌جز تأیید کردن پروسه تولید نمونه‌ای جدید از نابلی، شرکت لیستر تاکنون جرئیات دقیق‌تری را منتشر نکرده است. سؤال‌هایی از قبیل اینکه خودرو چقدر قدرت دارد؟ چند نمونه از آن ساخته می‌شود؟ یا اینکه اصلا در شهر قابل استفاده هست یا خیر، هنوز بدون جواب هستند.

لیستر نابلی / Lister Knobbly

از آنجایی که لیستر با شرکت جگوار رابطه تنگاتنگی دارد، می‌توان انتظار داشت که نابلی از موتور ۶ یا ۸ سیلندر مربوط‌به جگوار F-Type بهره ببرد. اگر لیستر موتور ۵ لیتری سوپرشارژ جگوار را انتخاب کند، در آن صورت همانند لیستر تاندر، نمونه نابلی هم ۶۶۶ اسب‌بخار قدرت خواهد داشت.

لیستر نابلی / Lister Knobbly

نسخه اصلی از نابلی که همچنان توسط لیستر ساخته می‌شود، در انتخاب موتورهای ۳.۸ لیتری ۶ سیلندر خطی متعلق به جگوار D-Type، یا موتور ۴.۶ لیتری کمیاب متعلق به شورولت کوروت عرضه شد. علاوه‌بر این، شرکت لیستر مدل جدیدی با نام LFP را هم در نظر دارد که بر پایه جگوار F-Type ساخته خواهد شد. این خودرو بیش از ۶۷۰ اسب‌بخار قدرت خواهد داشت و در زمانی کمتر از ۳.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات