آئودی A3 گازسوز G-tron معرفی شد

یک‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
آئودی نسخه‌ای از A3 اسپرت بک را با پیشرانه‌ی گازسوز معرفی کرده که می‌تواند با داشتن مخزن گاز اضافی مسافت زیادی را طی کند. این مدل با کد G-tron وارد بازار خواهد شد.
تبلیغات

چندی پیش بود که تصاویر جاسوسی از نسل بعدی آئودی A3 منتشر شد و هنوز منتظر دیدن مدل اولیه‌ی این خودرو با پوشش استتاری هستیم. اما این مدل جدید فعلا در دست توسعه قرار دارد و به این زودی‌ها وارد بازار نخواهد شد. زمان باقی‌مانده تا رونمایی از نسل جدید A3، آئودی را بر آن داشته تا فعلا برنامه‌ها برای به‌روزرسانی و ارتقای مدل فعلی را متوقف نکند و به همین دلیل شاهد رونمایی نسخه‌ای جدید از A3 اسپرت بک هستیم که با کد G-tron وارد بازار خواهد شد.  

Audi A3 Sportback G-tron

گروه فولکس واگن سرمایه‌گذاری عظیمی را برای توسعه و تولید خودروهای برقی و هیبریدی انجام داده اما با این وجود این شرکت معتقد است دوران پیشرانه‌های درون‌سوز به اتمام نرسیده و هنوز جای برای پیشرفت این موتورها وجود دارد. یکی بخش‌هایی که فولکس واگن روی آن حساب باز کرده است پیشرانه‌های گازسوز هستند. گروه فولکس واگن و زیر مجموعه‌هایش خودروهای گازسوز زیادی را در خط تولید خود دارند که از بین آن‌ها می‌توان به اشکودا اکتاویا G-TEC، سئات آرونا TGI، فولکس واگن پولو TGI و فولکس واگن گلف TGI اشاره کرد. حالا یک محصول نیز از زیر مجموعه‌ی لوکس‌تر فولکس یعنی آئودی به این گروه اضافه شده است که A3 Sportback G-tron  نام دارد.

Audi A3 Sportback G-tron

نسخه‌ی قبلی این خودرو به یک پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری از سری TFSI مجهز بود که ۱۰۹ اسب‌بخار قدرت داشت اما در مدل جدید از یک پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری سری TFSI استفاده شده است که می‌تواند ۱۲۹ اسب‌بخار قدرت تولید کند. مدل قبلی این آئودی دارای دو مخزن گاز از جنس فایبرگلاس تقویت شده بود که در زیر صندوق عقب نصب شده بودند و فضای زیادی از قسمت بار را اشغال نمی‌کردند. هر یک از این مخازن می‌توانستند حدود ۷ کیلوگرم گاز را درون خود جای دهند.

Audi A3 Sportback G-tron

در مدل جدید اما درکنار مخازن قبلی یک مخزن سوم نیز اضافه شده است که از جنس فولاد بوده و ۴ کیلوگرم ظرفیت دارد. اگر می خواهید بدانید که آئودی این مخزن گاز سوم را چطور در خودرو جای داده، پاسخ شما کوچک‌تر شدن باک بنزین است. به‌طوری‌که باک بنزین این خودرو تنها ۹ لیتر ظرفیت دارد. به‌گفته‌ی آئودی با اضافه شدن این مخزن سوم A3 G-tron  می‌تواند با مخازن CNG پر تا ۴۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

آئودی در حال حاضر فروش این مدل را برای تحویل در سال ۲۰۱۹ آغاز کرده است و برای آن قیمت پایه‌ی ۳۰ هزار دلار تعیین شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات