اولین اتوبوس خودران تمام الکتریکی ولوو آزمایش شد

پنج‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت ولوو به‌تازگی اولین اتوبوس خودران تمام الکتریکی خود را در کشور سنگاپور تست کرده است.
تبلیغات

از آنجایی که تب کامیون، تاکسی‌ها و اتوبوس‌های خودران در سنگاپور فراگیر شده است، به نظر می‌رسد که این کشور به قطب جدید خودروهای خودران تبدیل شده باشد. اخیرا در دانشگاه NTU سنگاپور اتوبوسی معرفی شده که فناوری خودروهای خودران را به مرحله جدیدی می‌رساند. این اتوبوس که با همکاری ولوو ساخته شده، اولین اتوبوس الکتریکی خودران سایز بزرگ خواهد بود.

اتوبوس خودران الکتریکی ولوو

شرکت ولوو به تنهایی فعالیت زیادی در حوزه خودروهای خودران انجام داده است. این شرکت خودروهای خودرانی را در جاده‌های چین، کامیون‌های خودرانی را در معدن‌های نروژ و زمین های زراعی نیشکر در برزیل تست کرده و حتی طرح مفهومی از کامیونی بدون کابین را هم عرضه کرده است. اما نمونه 7900، اولین اتوبوس خودران تمام الکتریکی ولوو خواهد بود که در حوزه حمل‌و‌نقل عمومی استفاده خواهد شد. این اتوبوس که یک طبقه است، از ۳۶ صندلی بهره می‌برد که ظرفیت حمل‌و‌نقل ۸۰ مسافر را دارد و به میزان ۸۰ درصد انرژی اتلافی کمتری نسبت به اتوبوس‌های دیزلی تولید می‌کند.

اتوبوس خودران الکتریکی ولوو

مسیر اتوبوس به‌وسیله نرم‌افزار مخصوص AI navigation که از داده‌های دریافت‌شده توسط سنسورها استفاده می‌کند، تعیین می‌شود. این داده‌ها شامل سیستم لیدار، دوربین‌های ۳ بعدی و سیستم ره‌یابی پیشرفته با دقت موقعیت‌سنجی در حد سانتی‌متر می‌شود. همچنین سیستم اندازه‌گیری اینرسی هم با شناسایی حرکت زاویه‌ای اتوبوس، سواری بهتری را ارائه خواهد داد. رئیس دانشگاه NTU عقیده دارد:

این اتوبوس خودران تمام الکتریکی، نقشی مهم در آینده ایمن، بهره‌ور، قابل اطمینان و راحت حمل‌و‌نقل عمومی خواهد داشت. این خودرو به‌زودی در محوطه هوشمند دانشگاه که قبل‌تر میزبان فناوری‌های بهبوددهنده برای زندگی انسان‌ها بوده، آزمایش خواهد شد.
اتوبوس خودران الکتریکی ولوو

دانشگاه NTU سنگاپور در سال ۲۰۱۳ میزبان یک فضاپیمای خودران هوشمند با بهره‌مندی از یک اتوبوس ۸ سرنشینه بدون راننده بوده که توانایی حرکت رو به عقب و جلو در مسافت ۲ کیلومتر هم داشته است. این دانشگاه در تست اتوبوس‌های الکتریکی با قابلیت شارژ سریع هم پیشتاز است، به‌طوری‌که در سال یک اتوبوس ۲۲ سرنشینه در مدت زمان ۲۰ ثانیه شارژ کرد.

اتوبوس خودران الکتریکی ولوو

ولوو 7900 هم به‌وسیله تجهیزاتی با درگاه ۳۰۰ کیلووات‌ساعتی قرارگرفته در محیط دانشگاه شارژ خواهد داشت. این درگاه‌ها که برای شارژ خودروهای خودران طراحی شده‌اند، قادر هستند در مدت زمانی بین ۳ تا ۶ دقیقه یک باتری را به‌صورت کامل شارژ کنند. روند شارژ در این سیستم به‌صورت یکپارچه انجام خواهد شد و زمان توقف را به حداقل می‌رساند. آزمایش‌ها در ابتدا در مسیر ثابت دانشگاه NTU انجام می‌شود و بعدا یک نمونه دیگر از این اتوبوس خودران در یک ایستگاه حمل‌و‌نقل عمومی در شهر تست خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات