نسل جدید هیوندای سوناتا معرفی شد

چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو، هیوندای تصاویری از نسل هشتم سدان سوناتا منتشر کرد.
تبلیغات

نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ این روزها کانون توجه علاقه‌مندان است، اما این رویداد بزرگ باعث نمی‌شود تا هیوندای از انتشار اولین تصاویر و جزئیات مربوط‌به سوناتا جدید خودداری کند. نسل هشتم سدان سایز متوسط هیوندای سوناتا ​​با ظاهری ظریف‌تر نسبت به نسل پیشین خود و معرفی زبان طراحی جدید برای برند خودروسازی کره جنوبی همراه شده است. این زبان طراحی که «Sensuous Sportiness» نام دارد، رویکرد ظاهری جدیدی ارائه می‌دهد که سعی دارد سوناتا را به کوپه چهاردر تبدیل کند؛ هر چند که این اصطلاح برای یک سدان، بسیار بحث‌برانگیز است. 

2020 Hyundai Sonata / هیوندای سوناتا

با اطمینان می‌توان گفت که هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ طراحی بیرونی خود را از خودروی مفهومی Le Fil Rouge گرفته است که دقیقاً سال گذشته در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد. باید بگوییم که طراحی جدید سوناتا آن را به یکی از جذاب‌ترین محصولات در کلاس خود تبدیل کرده است؛ چیزی که باعث هیجان خیلی از طرفداران هیوندای می‌شود. 

2020 Hyundai Sonata / هیوندای سوناتا

هیوندای هم‌اکنون اطلاعات زیادی درباره سوناتا ۲۰۲۰ در اختیار رسانه‌ها قرار نداده، اما می‌دانیم که ارتفاع این سدان ۳۰ میلی‌متر کاهش یافته و عرض آن ۲۵ میلی‌متر افزایش می‌یابد؛ درحالی‌که سوناتا ۴۵ میلی‌متر طول بیشتری نسبت به مدل کنونی دارد و فاصله محوری آن نیز به منظور بزرگ‌تر کردن کابین، ۳۵ میلی‌متر افزایش یافته است. 

2020 Hyundai Sonata / هیوندای سوناتا

فضای داخل کابین نیز با اصلاح روبه‌رو می‌شود و به حد بالاتری ارتقا می‌یابد. هیوندای اشاره می‌کند که در هنگام طراحی شکل داشبورد دیجیتال از یک هواپیمای مرموز الگوبرداری شده است. روشنایی محیطی، عناصر کروم ساتن و لوازم چرمی به افزایش جذابیت فضای داخل کابین کمک می‌کنند. 

2020 Hyundai Sonata / هیوندای سوناتا

جالب توجه است که بدانید هیوندای طرفدار استفاده از صفحه‌نمایش بزرگ در داخل کابین نیست؛ زیرا این شرکت اعتقاد دارد چنین چیزی باعث منحرف شدن توجه راننده می‌شود. به همین علت شاهد استفاده از صفحه‌نمایش متوسط با سیستم اطلاعاتی و سرگرمی هستیم. استفاده از کنترل الکترونیکی تعویض دنده در سیستم انتقال قدرت به خودروساز کره جنوبی اجازه داده تا بخش زیادی از فضای کابین را آزاد کرده و سوناتا ۲۰۲۰ را کاربردی‌تر و حجیم‌تر کند.

2020 Hyundai Sonata / هیوندای سوناتا

یکی از قابلیت‌هایی که هیوندای آن را تائید کرده، توانایی تبدیل گوشی هوشمند به کلید دیجیتال با دانلود اپلیکیشن مخصوص است. این اپلیکیشن با استفاده از فناوری میدان نزدیک (NFC)، در ارتباط با خودرو و بازکردن درها کمک می‌کند. هیوندای رونمایی رسمی از سوناتا ۲۰۲۰ را به ماه آینده در نمایشگاه خودرو نیویورک موکول کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات