آئودی R8 V10 نسخه دسنیوم معرفی شد

پنج‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
آئودی قصد دارد به مناسبت سالگرد ۱۰ سالگی مدل R8 V10 پرفورمنس، نسخه تولید محدودی با نام دسنیوم و قیمتی در حدود ۲۵۰ هزار دلار روانه بازار کند.
تبلیغات

به مناسبت گذشت یک دهه از تولید سوپراسپرت آئودی R8 در سال ۲۰۰۹، نسخه محدود R8 V10 پرفورمنس با نام دسنیوم (Decennium) رونمایی می‌شود. این مدل قرار است با تیراژ ۲۲۲ دستگاه در کارخانه بولینگر هوف آئودی اسپرت در حومه Neckarsulm آلمان تولید شود و جشن تولد ۱۰ سالگی آئودی R8 را جشن بگیرد. نام «دسنیوم» ریشه لاتین از کلمه «decade» به‌معنی دهه است. 

Audi R8 V10 Decennium / آئودی آر 8 دسینیوم

این خودرو که برای معرفی در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده است، تنها در کلاس کوپه برای خریداران ارائه می‌شود. آئودی R8 V10 دسنیوم با رنگ مات خاکستری دیتونا عرضه خواهد شد، اما خریداران می‌توانند از میان پنج رنگ دیگر در کاتالوگ R8 انتخاب کنند.

Audi R8 V10 Decennium / آئودی آر 8 دسینیوم

از جمله جزئیاتی که آئودی R8 V10 دسنیوم را از مدل استاندارد R8 V10 متمایز می‌کند، رنگ سیاه براق برای اسپویلر جلو، رکاب‌های جانبی و دیفیوزر است؛ درحالی‌که بخش جانبی فیبر کربن و پوشش آینه‌ها رنگ سیاه براق‌تر دریافت می‌کنند. رینگ‌های استاندارد ۲۰ اینچی و منیفولد ورودی نیز با رنگ برنز مات در دسترس هستند. 

Audi R8 V10 Decennium / آئودی آر 8 دسینیوم

قدرت از پیشرانه ۵.۲ لیتری خورجینی ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی گرفته خواهد شد که به‌طور معمول در نسل دوم آئودی R8 V10 نیز استفاده می‌شود؛ این پیشرانه ۶۱۱ اسب‌بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. توان خروجی پیشرانه به‌طور استاندارد ازطریق جعبه‌دنده اتوماتیک دو کلاچه هفت سرعته و سیستم چهار چرخ محرک کواترو به چرخ‌ها ارسال می‌شود.

Audi R8 V10 Decennium / آئودی آر 8 دسینیوم

آئودی ادعا می‌کند که نسخه تولید محدود دسنیوم در زمان ۳.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد که ۰.۱ ثانیه کمتر از مدل R8 V10 پرفورمنس است؛ درحالی‌که بیشینه سرعت این نسخه به ۳۳۱ کیلومتربرساعت می‌رسد. 

Audi R8 V10 Decennium / آئودی آر 8 دسینیوم

در کابین آئودی R8 دسنیوم از لوگوی «Decennium» در کنسول مرکزی و رکاب درها استفاده می‌شود. این لوگو همچنین توسط لامپ‌های جاسازی‌شده در داخل محفظه آینه‌های جانبی نیز به نمایش در می‌آید. محصول جدید آئودی در آلمان با قیمت ۲۲۰ هزار یورو عرضه خواهد شد و تحویل آن نیز از حدود دو ماه آینده آغاز می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات