نسل جدید پژو 208 معرفی شد

سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
مطالعه 5 دقیقه
پژو در آستانه‌ی نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ نسل جدید هاچ‌بک ۲۰۸ را با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی و نسخه‌ی تمام الکتریکی معرفی کرده است.
تبلیغات

کمتر از یک ماه بعدازآنکه رنو نسل پنجم هاچ‌بک کلیو را معرفی کرد، حالا یکی دیگر از برندهای فرانسوی نیز هاچ‌بک شهری کاملاً جدید خود را پیش از آغاز نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ رونمایی کرده است. این خودرو نسل جدید پژو ۲۰۸ است که مسلماً یکی از جذاب‌ترین مدل‌ها در بخش خودروهای کوچک شهری اروپا محسوب می‌شود. البته این چیزی بیشتر از یک چهره‌ی زیبا و جذاب است چراکه نسل دوم پژو 208 دستخوش تغییرات زیادی شده است.

Peugeot 208

طراحی بیرونی ۲۰۸ جدید به‌شدت تحت تأثیر سدان ۵۰۸ شکل گرفته است. البته نسل قبلی ۲۰۸ هنوز هم خودروی زیبایی به نظر می‌رسد اما این مدل جدید در ظاهر کاملاً متحول شده و ویژگی‌هایی از پرچم‌دار پژو را به ارث برده است. در نمای جلویی خودرو، المان طراحی پنجه‌ی ببر پژو بهتر از همیشه به نظر می‌رسد درحالی‌که تیپ‌های گران‌تر به چراغ‌های جلوی تمام LED هم مجهز هستند. برای این هاچ‌بک کوچک رینگ‌هایی تا ۱۷ اینچی قابل سفارش است و سقف آن نیز به‌منظور تضاد با رنگ اصلی بدنه، مشکی‌رنگ خواهد بود. همچنین مثل ۵۰۸، در اینجا هم نام مدل خودرو در لبه‌ی کاپوت، درست بالای لوگوی پژو به چشم می‌خورد.

Peugeot 208

در داخل ۲۰۸ جدید نیز پیشرفت‌های چشمگیری روی داده است. پژو صفحه آمپر دیجیتالی خود به‌نام i-Cockpit را ارائه کرده که موجب می‌شود برخی رقبا در مقایسه با این هاچ‌بک جدید فرانسوی، قدیمی به نظر برسند. درکنار این صفحه آمپر دیجیتالی نیز نمایشگر لمسی سیستم اطلاعاتی سرگرمی خودرو جای گرفته که در اندازه‌های ۵، ۷ و ۱۰ اینچی ارائه می‌شود. اکثر کنترل‌های خودرو درون سیستم اطلاعاتی سرگرمی ادغام شده‌اند و بنابراین دکمه‌ها و سوئیچ‌های فیزیکی به حداقل رسیده‌اند. در کابین این خودرو سطوح مشکی براق با عناصر فیبر کربنی ترکیب شده درحالی‌که غربیلک فرمان اسپرت با طرح بالا و پایین صاف نیز موجب می‌شود راننده احساس کند داخل هاچ‌بکی اسپرت نشسته است.

Peugeot 208

پژو در نسل جدید ۲۰۸ پلتفرم قدیمی را کنار گذاشته و از CMP استفاده کرده که این تغییر پلتفرم علاوه‌بر اینکه کاهش ۳۰ کیلوگرمی وزن را به همراه داشته، به طراحان و مهندسان امکان بهبود آیرودینامیک را هم داده است. این پلتفرم جدید همچنین راحتی خودرو را هم بهبود بخشیده زیرا میزان سروصدا، ارتعاش و خشکی خودرو نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است.

Peugeot 208

پژو برای نسل جدید هاچ‌بک شهری خود یک پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربوشارژ بنزینی و یک نمونه‌ی ۱.۵ لیتری چهار سیلندر دیزلی را در نظر گرفته است. پیشرانه‌ی بنزینی خود در سه سطح قدرت مختلف ۷۵، ۱۰۰ و ۱۳۰ اسب بخاری ارائه می‌شود. انتقال نیروی نسخه‌ی ۷۵ اسب بخاری این پیشرانه صرفاً توسط یک جعبه‌دنده‌ی پنج سرعته‌ی دستی صورت می‌گیرد درحالی‌که در نسخه‌ی ۱۳۰ اسب بخاری این وظیفه بر عهده‌ی یک جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی اتوماتیک قرار دارد؛ اما برای نسخه‌ی ۱۰۰ اسب بخاری دو جعبه‌دنده‌ی مختلف ۶ سرعته‌ی دستی و هشت سرعته‌ی اتوماتیک قابل سفارش خواهد بود.

Peugeot 208
Peugeot 208
Peugeot 208
Peugeot 208
Peugeot 208
Peugeot 208
Peugeot 208
Peugeot 208
Peugeot 208

اما علاوه‌بر این پیشرانه‌ها، پژو برای اولین‌بار نسخه‌ی تمام الکتریکی این خودرو را هم با نام e-208 ارائه کرده است. این نسخه که روی پلتفرم e-CMP ساخته شده، ۱۳۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو از سه حالت رانندگی مختلف شامل معمولی، اقتصادی و اسپرت سود می‌برد. حالت اول برای استفاده‌های روزانه مورداستفاده قرار می‌گیرد درحالی‌که حالت اقتصادی به‌منظور رسیدن به حداکثر بهره‌وری طراحی شده است. در حالت اسپرت نیز خودرو تهاجمی‌تر شده و می‌تواند ظرف ۸.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

Peugeot e-208

پکیج باتری‌ ۵۰ کیلووات ساعتی این خودرو در زیر کف صندوق بار جای گرفته‌اند که این یعنی هیچ تأثیر منفی روی فضای بار ندارند. e-208 با یک‌بار شارژ کامل باتری‌ها، طبق استاندارد جدید WLTP اروپا می‌تواند تا ۳۵۰ کیلومتر را بپیماید. هنگامی‌که باتری‌ها خالی شوند نیز شارژ کامل آن‌ها با شارژرهای ۷.۴ کیلوواتی، هشت ساعت و با شارژرهای ۱۱ کیلوواتی، پنج ساعت طول می‌کشد. در صورت در دسترس بودن شارژرهای ۱۰۰ کیلوواتی نیز می‌توان تا ۸۰ درصد از باتری‌ها را ظرف تنها ۳۰ دقیقه شارژ کرد. پژو تضمین کرده است که باتری‌های این خودرو پس از هشت سال یا پیمودن ۱۶۰ هزار کیلومتر، همچنان ۷۰ درصد از ظرفیت خود را حفظ خواهند کرد.

Peugeot e-208
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات