فورد فوکوس ST مدل ۲۰۱۹ رونمایی شد

سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
مطالعه 7 دقیقه
فورد فوکوس ST مدل ۲۰۱۹ مجهز به پیشرانه جدید اکوبوست این شرکت در نسخه‌های بنزینی و دیزلی برای بازار اروپا رونمایی شد.
تبلیغات

پس از انتظار فراوان و انتشار عکس‌های جاسوسی سرانجام فورد فوکوس ST مدل ۲۰۱۹ رونمایی شد. هاچ‌بک دوست‌داشتنی فورد که در بازار آمریکا عرضه نمی‌شود، خود را برای رقابت با فولکس‌واگن گلف GTI / GTD آماده می‌کند و بار دیگر به خریداران اجازه می‌دهد تا بین پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی انتخاب کنند. گفته می‌شود که پیشرانه تقویت‌شده فورد فوکوس ST نسبت به مدل پیشین ۱۲ درصد قدرت و ۱۷ درصد گشتاور بیشتر تولید می‌کند.

2019 Ford Focus ST / فورد فوکوس

در قلب نسخه‌ی بنزینی فورد فوکوس، پیشرانه‌ی ۲.۳ لیتری ۴ سیلندر اکوبوست (EcoBoost) قرار دارد که توسط فورد به‌عنوان نسل جدید پیشرانه این شرکت معرفی شده است. این پیشرانه ۲۷۶ اسب‌بخار قدرت در ۵۵۰۰ دوربردقیقه و ۴۲۰ نیوتن‌متر در ۳۰۰۰ دوربردقیقه تولید خواهد کرد تا بتواند در زمانی کمتر از ۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

پیشرانه اکوبوست که در مدل جدید فوکوس ST نصب شده است، از فناوری آنتی‌لگ بهره می‌برد که برای اولین‌بار در فورد GT و وانت F-150 رپتور توسعه داده شد. این پیشرانه همچنین از توربوشارژر بهره می‌برد و جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی به‌عنوان گزینه استاندارد، انتقال قدرت آن را بر عهده دارد. خریداران می‌توانند با پرداخت هزینه اضافی، از جعبه‌دنده اتوماتیک ۷ سرعته بهره ببرند.

2019 Ford Focus ST / فورد فوکوس

فورد برای علاقه‌مندان به محصولات دیزل نیز پیشرانه ۲ لیتری اکوبلو (EcoBlue) با قدرت ۱۸۷ اسب‌بخار در ۳۵۰۰ دوربردقیقه و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۲۰۰۰ دوربردقیقه را عرضه کرده است تا قدرتمندترین مدل دیزلی هاچ‌بک فوکوس ST را شاهد باشیم. این پیشرانه نیز می‌تواند به جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک هفت سرعته متصل شود.

2019 Ford Focus ST / فورد فوکوس

برای اولین‌بار در یک خودروی محرک جلو، فورد از دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی به‌عنوان گزینه استاندارد در نوع اکوبوست برای پایداری بهتر در هنگام پیچیدن بهره می‌برد. برای نسخه دیزل نیز از سیستم توزیع گشتاور استفاده می‌کند که به‌طور خودکار هنگام چرخیدن، کم‌فرمانی را کاهش می‌دهد.

2019 Ford Focus ST / فورد فوکوس

فوکوس ST همچنین سریع‌ترین مدل فورد در حساسیت فرمان است و حتی عملکرد بهتری نسبت به فیستا ST نیز دارد. در مقایسه با مدل معمولی فوکوس، فرمان برقی مدل ۲۰۱۹ فوکوس ۱۵ درصد سریع‌تر است. حالت‌های رانندگی انتخابی برای اولین‌بار در حالت استاندارد به نرمال، اسپرت و لغزنده محدود می‌شود، درحالی‌که حالت رانندگی پیست همراه‌با Performance Pack عرضه خواهد شد. حالت رانندگی پیست تنها برای مدل دنده دستی اکوبوست دردسترس است و شامل سیستم کنترل شروع حرکت، کالیپرهای ترمز قرمز و فناوری تطبیق دورموتور مشابه موستانگ می‌شود.

2019 Ford Focus ST / فورد فوکوس

نسخه‌های استیشن و هاچ‌بک فورد فوکوس ST تابستان در اروپا به فروش خواهد رسید. قیمت‌ این مدل‌ها با نزدیک شدن به زمان عرضه اعلام می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات