تیم مرسدس خودرو فرمول یک ۲۰۱۹ را رونمایی کرد

چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
تیم فرمول یک مرسدس خودرو جدید W10 خود را برای فصل ۲۰۱۹ رونمایی کرد. این شرکت امیدوار است با این خودرو بتواند به ششمین عنوان قهرمانی دست یابد.
تبلیغات

در روزهای گذشته و با نزدیک‌شدن به تمرین پیش‌فصل، تیم‌های حاضر در رقابت‌های فرمول یک ۲۰۱۹ خودروهای جدیدشان را به‌نمایش می‌گذارند. تاکنون، تیم‌هایی مانند ویلیامز، هاس، تورو روسو و رنو طی مراسم‌هایی خودروِ فرمول یک خود را رونمایی کرد‌ه‌اند. درادامه، تیم فرمول یک مرسدس بنز نیز خودروِ جدیدش برای فصل ۲۰۱۹ را معرفی کرد. در مراسمی که به این مناسبت برگزار شد، لوئیس همیلتون و والتری بوتاس در پیست سیلورستون مدت کوتاهی با آن رانندگی کردند. 

Mercedes 2019 Formula 1 car / فرمول یک مرسدس بنز

توتو ولف، مدیر تیم مرسدس، در‌این‌زمینه گفت:

قوانین آیرودینامیک جدید که از سال ۲۰۱۹ در فرمول یک اجرایی می‌شود، به این معنا است که فشار روی تیم ما برای قرارگرفتن در جایگاه نخست افزایش خواهد یافت. فصل ۲۰۱۹ برای همه‌ی ما رقابت جدیدی به‌شمار می‌رود و مقررات به‌طور چشمگیری تغییر کرده‌اند. ما باید از ابتدا شروع کنیم و مجبوریم خودمان را باردیگر دربرابر انتظاراتمان و رقبایمان اثبات کنیم. فصل جدید از صفر آغاز خواهد شد؛ بنابراین، تضمینی برای موفقیت از ابتدا وجود ندارد و نمی‌توانیم از پیش خود را قهرمان بی‌رقیب بدانیم. درحقیقت با تغییر قوانین در فصل ۲۰۱۹، هر تیمی می‌تواند تهدید بالقوه‌ای برای جایگاه فصل قبل ما و قهرمانی امسال باشد. 
Mercedes 2019 Formula 1 car / فرمول یک مرسدس بنز

هفته‌ی آینده، تمرین پیش‌فصل رقابت‌های فرمول یک ۲۰۱۹ در بارسلونا برگزار خواهد شد و تیم‌ها برای اولین‌بار خودروهای جدید خود را با شبیه‌سازی‌ها مقایسه می‌کنند. توتو ولف افزود:

مشتاقیم هرچه‌زودتر در بارسلونا حضور یابیم و خودرو خود را با شبیه‌سازی‌ها ارزیابی کنیم و ببینیم این پیش‌بینی‌ها چقدر طبق برنامه پیش می‌روند. ما روی کارمان تمرکز خواهیم کرد تا عملکرد را افزایش دهیم و امیدواریم برای اولین مرحله در گرندپری استرالیا در ملبورن آماده شویم. 

خودرو W10 مرسدس بنز باتوجه‌به مقررات جدید و سازگاری با قوانین ساخته شده؛ اما طرح رنگ آن به‌همراه فاصله‌ی محوری همانند مدل پیشین سال ۲۰۱۸ خواهد بود. 

لوئیس همیلتون و توتو وولف

جیمز آلیسون، مدیرفنی تیم مرسدس AMG پتروناس گفت:

آزمایش و ارزیابی دقیق از نزدیک نشان خواهد داد اجرای این مفهوم چقدر درست انجام شده است. هرچه را بخواهیم تغییر دهیم، باید طبق سایر مشخصات نیز سازگار شود. بااین‌حال، هر تغییری به ما اجازه می‌دهد عملکرد آیرودینامیکی خودرو را فراتر از حدممکن و با قبول محدودیت‌های فیزیکی طراحی مدل ۲۰۱۸ بهبود ببخشیم. تغییرات درحقیقت، می‌توانند به‌طور بالقوه هم فرصت و هم تهدید باشند. 

مهندسان مرسدس مجبور شدند پاوریونیت را تغییر دهند تا با مقررات آیرودینامیکی تطابق بیشتری داشته باشد. همچنین در قوانین جدید، حداکثر مجاز سوخت ۵ کیلوگرم افزایش یافت تا به ۱۱۰ کیلوگرم برسد. کار روی خودروِ جدید فرمول یک مرسدس بنز از ۱۶ ماه پیش آغاز شد؛ یعنی زمانی‌که این تیم تازه به چهارمین عنوان قهرمانی خود دست یافته بود. بیش از نصف مهندسان در دفتر طراحی تمام تابستان‌۲۰۱۸ را روی خودرو کار می‌کردند. به‌طور کلی، حدود ۷،۰۰۰ نقشه طراحی شد و قطعات مختلف برای سازگاری با قوانین جدید ساخته شدند. زمستان کار در مراحل نهایی قرار داشت و اجزایی از زیرسیستم‌ها، مانند سیستم انتقال قدرت و تعلیق و خنک‌کاری، به مرحله‌ی تولید رسیدند. 

لوئیس همیلتون نیز درباره‌ی فصل جدید گفت:

در فصل تعطیلات و کریسمس، با خانواده اوقات خوشی گذراندم. حالا پس از پایان تعطیلات، تمام توجه خود را روی مسابقه متمرکز کرده‌ام و به چیزی جز موفقیت فکر نمی‌کنم. ۲۰۱۸ سال بسیار موفقی برایم بود؛ اما فکر می‌کنم امسال خیلی بهتر باشد. در فصل جاری، می‌خواهم به چیزهای بزرگ‌تری برسم و به تلاش ادامه دهم. 
Mercedes 2019 Formula 1 car / فرمول یک مرسدس بنز

والتری بوتاس نیز گفت:

زمستان خاطره‌انگیزی پشت‌سر گذاشتم و حالا سرشار از انرژی‌ام. اوایل امسال، روزهای شادی در فنلاند و مناطق سردسیری‌اش داشتم. حالا پس از مدت‌ها، با تجدیدقوا خود را برای موفقیت بیشتر در فصل جدید آماده می‌کنم. 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات