فروش رینگ و تایر بوگاتی ویرون با قیمت ۱۰۰ هزار دلار

پنج‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ست کامل رینگ‌ و تایرهای بوگاتی ویرون حدود ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارند که بیشتر از قیمت یک بی‌ام‌و سری ۵ است.
تبلیغات

جدیدا در سایت eBay یک آگهی فروش ست کامل رینگ و لاستیک متعلق به ابرخودروی بوگاتی ویرون به چشم می‌خورد و قیمت ۱۰۰ هزار دلاری برای آن تعیین شده است. البته در مقیاس بوگاتی این مبالغ چندان هنگفت نیستند چون برای مثال تعویض باک بنزینی بوگاتی ویرون ۴۲ هزار دلار هزینه در بر دارد یا ست چهار عددی توربوشارژرهای این خودرو نیز ۲۱ هزار و ۸۰۰ دلار قیمت دارند.

bugatti veyron

فروشنده در آگهی قید کرده است که این رینگ‌ها ساخت OZ بوده و به سفارش شرکت بوگاتی ساخته شده‌اند. روی آن‌ها نیز لاستیک‌های اصلی کارخانه از برند میشلین سوار شده‌اند که هنوز ۸۵ درصد آج دارند. این رینگ‌ها ترمیم‌شده نیستند و در شرایط بسیار خوبی قرار دارند. فروشنده، این رینگ و لاستیک‌ها را به قیمت خوبی به فروش می‌رساند چون اگر بخواهید نوی آن‌ها را از شرکت بوگاتی تهیه کنید باید ۱۵۰ هزار دلار هزینه کنید.

bugatti veyron

در سال ۲۰۱۳ میشلین ست تایرهای ویرون را ۴۲ هزار دلار می‌فروخت و رینگ‌های ویرون نیز در آن زمان ۶۹ هزار دلار قیمت داشتند بنابراین در همان زمان خرید ست کامل رینگ لاستیک ویرون ۱۱۱ هزار دلار هزینه در بر داشت. یک مورد جالب دیگر در مورد چرخ‌های بوگاتی ویرون این است که به ازای هر دو بار تعویض لاستیک‌ها باید رینگ نیز تعویض شوند چون بر اثر فشاری که در سرعت‌های بالا به مهره‌های چرخ‌ها وارد می‌شود دیگر امکان استفاده از آن‌ها وجود ندارد و باید تعویض شوند. در صورت رانندگی با حداکثر سرعت، تایرهای بوگاتی ویرون تنها می‌توانند برای ۱۵ دقیقه دوام بیاورند ولی کسی چنین چیزی را تجربه نخواهد کرد چون ویرون زمانی‌که با حداکثر سرعت خود حرکت می‌کند در عرض ۱۰ دقیقه باک بنزین آن خالی می‌شود.

bugatti veyron
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات