چرخ انعطاف‌پذیر میشلن و مکسیون معرفی شد

دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت مکسیون ویلز از تولید چرخ انعطاف‌پذیری با استفاده از فناوری آکوروس میشلن خبر داد که باعث کاهش آسیب‌های وارد بر رینگ و لاستیک چرخ می‌شود.
تبلیغات

نوآوری همواره طی بیش از ۱۰۰ سال، بخشی از کد ژنتیک شرکت لاستیک‌سازی میشلن (Michelin) در زمینه حمل‌ونقل و توسعه تایر بوده است. میشلن با فناوری آکوروس (Acorus) در همکاری با مکسیون ویلز (Maxion Wheels)، چرخ انعطاف‌پذیر را برای  ازبین‌بردن آسیب‌های جاده‌ای وارد بر رینگ و لاستیک معرفی می‌کند.

فناوری جدید میشلن و مکسیون برای بازار چرخ خودروهای سواری شامل دو لبه انعطاف‌پذیر لاستیکی نصب شده روی یک رینگ مخصوص برای ایجاد چرخ انعطاف‌پذیری می‌شود که باعث بهبود سواری، آسایش و همچنین جذب موانع جاده خواهد شد. چرخ جدید سازگار با تمام لاستیک‌های موجود در بازار طراحی شده و دارای رینگ آلیاژی باریک‌تر از حد معمول است؛ دو لبه‌ی لاستیکی و یک بخش تزئینی نیز برای حفاظت از چرخ آلیاژی وجود دارند.

Michelin Maxion Wheels / تایر لاستیک چرخ میشلن

فلورنت مینگاکس، یکی از مدیران ارشد شرکت میشلن با بیان این نوآوری جدید گفت:

چرخ‌های خودرو هر روز بزرگ‌تر و بزرگ‌تر شده‌اند؛ زیرا آن‌ها باعث می‌شوند تا خودرو به مراتب بهتر عمل کند و رینگ‌های آلیاژی بخشی جدایی‌ناپذیر از طرح‌های مدرن خودرو به شمار می‌روند. در نتیجه لاستیک‌هایی که لبه‌های کوتاهی دارند، بسیار آسیب‌پذیر هستند و خیلی زود فرسوده می‌شوند.

پیتر کلینکرز، مدیرعامل شرکت مکسیون ویلز نیز اعلام کرد:

این نوآوری بزرگی در زمینه چرخ به شمار می‌رود که قواعد بازی را تغییر می‌دهد. چرخ‌های استاندارد هنگامی که در دست‌اندازهای جاده حرکت می‌کنند، به‌زودی در معرض فرسودگی تایر و ترک برداشتن رینگ قرار می‌گیرند و امنیت راننده و مسافران را نیز در معرض خطر قرار می‌دهند؛ اما وقتی که چرخ انعطاف‌پذیر مکسیون وارد چاله یا دست‌انداز شود، فناوری آکوروس میشلن به کمک لبه‌های تایر باعث انعطاف‌پذیری تایر و چرخ می‌شود؛ در نتیجه از تایر و چرخ در دست‌انداز محافظت می‌کند. 

در آزمایش‌هایی که با تایر 285 / 30R21 در چاله انجام شد، نسخه استاندارد رینگ در سرعت ۲۸ کیلومتربرساعت تایر را پنچر کرد؛ درحالی‌که رینگ انعطاف‌پذیر با فناوری آکوروس میشلن در هر سرعتی پنچر نشد و نشانی از آسیب از خود به جا نگذاشت.

Michelin Maxion Wheels / تایر لاستیک چرخ میشلن

علاوه‌بر کاهش آسیب به چرخ، ایمنی و تحرک بیشتر، چرخ جدید مزایای دیگری نیز دارد و به راننده کمک می‌کند تا بر کمبودهای دیگر مرتبط با لاستیک‌های لبه‌ کوتاه غلبه کند و این مزیت باتوجه‌به لبه‌های لاستیکی انعطاف‌پذیری به دست می‌آید که بین رینگ و تایر قرار می‌گیرند و حتی میزان راحتی و سروصدا را نیز بهبود می‌بخشند.

مزیت زیست محیطی هم در استفاده از فناوری آکوروس میشلن وجود دارد؛ این چرخ به‌گونه‌ای طراحی شده که با هر نوع تایر از جمله لاستیک‌های دارای مقاومت غلتشی پایین سازگار است؛ بدین ترتیب میزان انتشار آلاینده دی‌اکسیدکربن کاهش می‌یابد و مصرف سوخت خودرو نیز پایین می‌‌آید. استفاده از این چرخ نوآورانه باعث کاهش آسیب‌دیدگی در دست‌انداز و در نتیجه نیاز کمتر به خرید لاستیک جدید در بازه‌های زمانی کوتاه مدت می‌شود. 

 نام آکوروس از گیاه Acorus Calamus گرفته شده که گیاهی تالابی شبیه نی است. در افسانه‌های فرانسوی گفته می‌شود که «نی خم می‌شود؛ اما هیچ‌گاه شکسته نخواهد شد»؛ چرخ انعظاف‌پذیر میشلن و مکسیون هم با الهام از چنین افسانه‌ای، در حقیقت به شکست‌ناپذیری در مقابل آسیب‌های احتمالی اشاره می‌کند. 

Michelin Maxion Wheels / تایر لاستیک چرخ میشلن
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات