آمازون در فناوری خودران سرمایه‌گذاری می‌کند

یک‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
چندی پیش، آمازون، غول تجارت الکترونیک جهان، با سرمایه‌‌گذاری در شرکت خودروسازی آرورا آمریکا، وارد صنعت خودروهای خودران شد.
تبلیغات

آمازون چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته، با سرمایه‌گذاری در شرکت خودروسازی آرورا (Aurora) که صرفا در زمینه‌ی توسعه‌ی فناوری خودران فعالیت می‌کند، احتمالا بزرگ‌ترین گامش را در صنعت خودروهای خودران برداشت. برای شرکت بزرگی مثل آمازون با سطح گسترده‌ی فعالیت‌های تدارکاتی که افراد و کالاهای بسیاری را شامل می‌شود، در درجه‌ی اول، این اقدام را می‌توان به‌عنوان کاتالیزگری برای تسریع و تسهیل فرایند ارسال محصولات و نیز کاهش هزینه‌ی توزیع توجیه کرد؛ چراکه هزینه‌ی حمل‌ونقل کالاهای این شرکت در سال ۲۰۱۸ به‌حدود ۲۸،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ دلار رسید.

یکی از سخن‌گویان آمازون دراین‌باره می‌گوید:

فناوری خودران مأموریت کارمندان و مشتریان ما را امن‌تر و پربارتر می‌کند. چنین دستاوردهایی چه در مراکز بارگیری کالا و چه در مسیر ممکن می‌شوند و به فرصت‌ و قابلیت‌های حاصل از این فناوری خوش‌بین هستیم.
خودروی خودران آرورا

اگرچه آرورا و آمازون از انتشار شرایط و جزئیات این مشارکت خودداری کردند، این سرمایه‌گذاری بخشی از مرحله‌ی تأمین منابع مالی آرورا به‌حساب می‌آید که شرکت سکویا کاپیتال (Sequoia Capital) آن را برگزار کرد. البته، به‌غیر از آمازون و سکویا، شرکت نفت‌وگاز بریتانیایی‌هلندی شل (Shell) هم در تأمین این سرمایه‌ مشارکت کرده است. بدین‌ترتیب، سرمایه‌ی آرورا به ۵۳۰،۰۰۰،۰۰۰ دلار افزایش یافت.

بدون شک، توسعه‌ی فناوری خودران هزینه زیادی دارد و کریس اورمسون، مدیرعامل آرورا می‌گوید مبلغ ذکرشده مستقیم وارد بخش اجرایی و مهندسی می‌شود. او که یکی از بنیان‌گذاران آرورا است، کارنامه‌ی درخشانی دارد و پیش‌ازاین، در مقام مهندس ارشد فناوری در بخش خودروهای خودران آلفابت (مالک شرکت ویمو) فعالیت کرده است.

آمازون

سایر مقام‌ها و تیم مهندسی آرورا را نیز افراد باسابقه تشکیل می‌دهند که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان استرلینگ اندرسون را نام برد که مدیریت طراحی و عرضه‌ی تسلای مدل X را عهده‌دار بوده است. همچنین، دریو بگنل قبلا در راه‌اندازی مرکز فناوری پیشرفته‌ی شرکت اوبر، نقش داشته است. مقام‌های این شرکت درباره‌ی این مشارکت می‌گویند:

این مشارکت و سرمایه‌گذاری باعث تسهیل در ارائه‌ی مزایای فناوری خودران به‌شکلی امن و سریع و گسترده می‌شود.

سال گذشته، وال‌استریت ژورنال خبر اختصاص تیم مهندسی برای طراحی خودروهای خودران در آمازون را منتشر کرد. همچنین، آمازون همکاری خود با تویوتا به‌منظور توزیع بهتر موادغذایی را اعلام کرده بود. اخیرا، خبرگزاری CNBC هم از کاربرد کامیون‌های خودران امبارک (Embark) در جابه‌جایی محموله‌های آمازون خبر داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات