فورد، بزرگ‌ترین قطعه فلزی چاپ سه بعدی در صنعت خودروسازی را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
فورد ادعا می‌کند منیفولد ورودی پیشرانه‌ در وانت هونی‌تراک کن بلاک در جیمکانا ۱۰، بزرگ‌ترین قطعه فلزی چاپ سه‌بعدی در تاریخ خودروسازی است.
تبلیغات

ویدئوهای سری جیمکانا (Gymkhana) کن بلاک درصدد هستند تا همه چیز را اعم از مکان، بدلکاری رانندگی و توانایی‌های فنی خودرو به سطح جدید و بالاتری ببرند. در جیمکانا ۱۰، کن بلاک این فلسفه را در هونی‌تراک (Hoonitruck) خود به کار می‌گیرد تا یک دستگاه وانت پیک‌آپ فورد F-150 مدل ۱۹۷۷ مجهز به پپیشرانه‌ی خورجینی ۶ سیلندر توربو دوگانه اکوبوست برگرفته از خودروی سوپراسپرت فورد GT، نمایشی خارق‌العاده داشته باشد. این پیشرانه در فورد GT تنها ۶۴۷ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند؛ اما در هونی‌تراک قدرت آن بیش از ۹۰۰ اسب‌بخار است. یکی از تغییراتی که منجر به چنین افزایش قدرتی می‌شود، منیفولد ورودی آن است که فورد ادعا می‌کند بزرگ‌ترین قطعه فلزی چاپ سه‌بعدی در تاریخ خودروهای اسپرت است. 

منیفولد ورودی فورد

برای ساخت این قطعه، فورد با شرکت تولیدات دیجیتال RWTH آخن آلمان همکاری کرد تا در فرایند تحقیق و تجزیه و تحلیل شکل ایده‌آل منیفولد کمک کند. هنگامی که کار طراحی منیفولد به پایان رسید، مرحله‌ی پرینت سه‌بعدی آن پنج روز طول کشید؛ فرایند چاپ به این صورت بود که لایه‌های آلومینیوم پشت سرهم (لایه‌ای پس از لایه‌ی دیگر) اضافه شدند تا ساخت آن کامل شود. از آنجا که در ساخت منیفولد ورودی از مواد سبک‌وزن و فرایند چاپ سه‌بعدی استفاده شده، وزن قطعه در عین استحکام بالا همچنان پایین باقی می‌ماند؛ گفته می‌شود که وزن این منیفولد تنها ۵.۸۹ کیلوگرم است. 

شاید از خود بپرسید نتیجه‌ی این تغییر چه خواهد شد؛ خب نیازی به صبر کردن نیست. ویدئوی زیر را تماشا کنید تا ببینید که چه اتفاقی برای کن بلاک و وانت فورد F-150 هونی‌تراک می‌افتد. 

دانلود    360P      720P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات