میرجواد سلیمانی، به‌عنوان مدیرعامل جدید سایپا انتخاب شد

یک‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
در حالی‌که تنها ۳ ماه از انتصاب محمدرضا سروش به  سمت مدیر عاملی سایپا می‌گذشت؛ امروز میر جواد سلیمانی جایگزین او شد.
تبلیغات

 براساس تصمیمات جدید در وزارت صنعت و گروه خودروسازی سایپا، لحظاتی قبل مدیر عامل سایپا تغییر کرد. مطابق این تصمیم میرجواد سلیمانی جایگزین محمدرضا سروش در سمت مدیرعاملی یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان ایران، خواهد بود.

روز  ۲۳ مهر ۹۷، هیأت مدیره گروه خودروسازی سایپا، سروش را به عنوان مدیر جدید این شرکت انتخاب کرد. به نظر می‌رسد وضعیت مدیریت این شرکت خودروسازی در تولید و قیمت گذاری محصولات از جمله دلایل تغییر مدیرعامل سایپا بوده است.

از جمله سوابق سیلمانی باید به قائم مقامی ایران خودرو ، رئیس هیات مدیره تعاونی اعتبار کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو و عضو غیر موظف هیأت مدیره در شرکت صنعتی نیرو محرکه اشاره کرد.

محمدرضا سروش مدیر عامل سایپا

هنوز مشخص نیست، چه اتفاقاتی منجر به ثبت رکورد کوتاه‌ترین مدت زمان مدیر عاملی در تاریخ سایپا، به نام محمدرضا سروش شدند. این احتمال وجود دارد که سخنان هفته‌ی گذشته‌ی او درباره‌ی ارزش ۶هزار دلاری پراید و دریافت تنها ۲هزار دلار از قیمت پراید توسط سایپا، به مزاق مسئولان و تصمیم‌گیران صنعت خودروی ایران، خوش نیامده باشد. از سویی دیگر، عامه‌ی مردم و کارشناسان نیز، انتقادات زیادی به مصاحبه‌های اخیر محمدرضا سروش داشتند و عقاید او، درباره‌ی برتری مدیریت دولتی نسبت به بخش خصوصی را، نکوهش کردند.

تصمیم‌گیرنده‌ی اصلی در انتخاب مدیر عامل خودروسازان بزرگ ایران، کیست؟

با توجه به سخنان مسئولان و مدیران رده‌ی بالای صنعت کشور، بخش اصلی سهام خودروسازان در اختیار دولت نیست و به بخش خصوصی واگذار شده است. با این شرایط، انتقال یکی از مدیران ایران خودرو به بالاترین سمت در گروه سایپا، سوال‌برانگیز به نظر می‌رسد. اگر غول‌های خودروسازی ایران، شامل ایران خودرو و سایپا، شرکت‌های خصوصی، رقیب و مستقل از دولت هستند؛ چرا جابه‌جایی مدیران بین آنها شایع است؟ با توجه به اعمال نظر دایمی وزارت صنعت بر موضوع مدیریت در ایران خودرو و سایپا، ضمن تفاوت سهام‌داران عمده در این شرکت‌ها، بحث خصوصی‌سازی در خودروسازی ایران چگونه تفسیر می‌شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات