لکسوس RC F مدل ۲۰۲۰ در دو نسخه استاندارد و پیست رونمایی شد

سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
مطالعه 10 دقیقه
لکسوس از مدل فیس‌لیفت و مخصوص پیست کوپه اسپرت RC F مدل ۲۰۲۰ در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی کرد.
تبلیغات

درکنار نسخه فیس‌لیفت Lexus RC F ۲۰۲۰، از نسخه‌ی محدود ترک ادیشن (Track Edition) نیز در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۹ رونمایی شد. لکسوس چند ماه پیش در نمایشگاه خودرو پاریس از فیس‌لیفت کوپه RC رونمایی کرد و حالا با نسخه مخصوص پیست جدید به دیترویت آمده است.  

2020 Lexus RC F / لکسوس

در نگاه اول بهبودهای مثبت در طراحی ظاهری این خودروی اسپرت وجود دارد. مهم‌تر از همه، موضوع وزن است که اغلب به‌عنوان پاشنه آشیل مدل فعلی لکسوس RC F به آن اشاره می‌شود. نسخه‌ی لکسوس RC F ترک ادیشن در مقایسه با مدل ۲۰۱۸، حدود ۸۰ کیلوگرم کاهش وزن دارد. درحالی‌که این خودرو هنوز در مقایسه با BMW M4 CS سنگین‌تر است، لکسوس هنوز هم عقیده دارد که باید از وزن آن کاسته شود تا بتواند مانند ستاره‌ای درخشان در پیست باشد.

2020 Lexus RC F / لکسوس

برای کمک به کاهش وزن لکسوس RC F ترک ادیشن، خودروساز ژاپنی به‌خوبی از رژیم فیبر کربن استفاده کرده است. پنل‌های اصلی مانند سقف و کاپوت از فیبر کربن هستند و همچنین پارتیشن فیبر کربنی در پشت صندلی‌های جلو، جایگزین ردیف پشتی می‌شود. از جمله دیگر قطعات قابل‌توجه می‌توان به رینگ آلیاژی ۱۹ اینچی BBS با دیسک کربن سرامیکی Brembo اشاره کرد. این قطعات سبک‌تر، وزن  ترک ادیشن RC F را حدود ۲۵ کیلوگرم نسبت به مدل فعلی کاهش می‌دهند.

2020 Lexus RC F / لکسوس

لکسوس برای کمک به بهبود محصول جدید در پیست، علاوه‌بر کاهش وزن به تقویت پیشرانه هم توجه دارد؛ در نتیجه این پیشرانه‌ی ۵ لیتری خورجینی ۸ سیلندر نیز با افزایش قدرت همراه شده است. این خودروی اسپرت که یکی از معدود خودروهای باقی‌مانده در بازار با پیشرانه‌ی تنفس طبیعی است، ۵ اسب‌بخار قدرت و ۸ نیوتن‌متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند تا قدرت به ۴۷۲ اسب‌بخار و گشتاور به ۵۳۵ نیوتن‌متر برسد. 

2020 Lexus RC F / لکسوس

قدرت خروجی پیشرانه هنوز هم به‌وسیله‌ی همان جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک هشت سرعته به چرخ‌های عقب تحویل داده می‌شود، اما تنظیمات نسبت دنده، تغییر کرده است.

2020 Lexus RC F / لکسوس

اگرچه انتظار می‌رود که لکسوس RC F ترک ادیشن در تعداد بسیار محدودی تولید شود، اما این نشان‌دهنده‌ی مسیر هیجان‌انگیز RC F طی دو سال آینده خواهد بود. با قطعات بسیار سبک‌وزن و نزدیک به ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت خروجی، این احتمال وجود دارد که محصول جدید لکسوس تهدید واقعی برای رقیبان در پیست مسابقه باشد.

2020 Lexus RC F / لکسوس

اما لکسوس در نمایشگاه خودرو دیترویت از کوپه اسپرت به‌روزرسانی‌شده خود نیز همراه‌با تغییرات بصری رونمایی کرد. واضح‌ترین تغییر در جلوی خودرو اتفاق می‌افتد، جایی که در آن چراغ‌های روشنایی در روز و چراغ‌های اصلی LED ترکیب شده است تا ظاهر بسیار جذاب‌تری پیدا کند.

2020 Lexus RC F / لکسوس

طراحان لکسوس همچنین زمان زیادی را برای طراحی جلوپنجره RC F مدل ۲۰۲۰ اختصاص داده‌اند. این بخش به‌گفته‌ی طراحان لکسوس باعث می‌شود تا علاوه‌بر بهبود ظاهر خودرو، جلوپنجره را نیز کوچک‌تر نشان دهد. در عقب نیز از چراغ‌های LED عریض‌تر استفاده می‌شود که طرح سایر مدل‌های RC را بار دیگر به تصویر می‌کشد. 

همانند نسخه‌ی ترک ادیشن، زیر کاپوت از پیشرانه‌ی ۵ لیتری خورجینی هشت سیلندر با ۴۷۲ اسب‌بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. سایر مشخصات مربوط‌به جعبه‌دنده و خط انتقال قدرت تا دیفرانسیل نیز شبیه نسخه‌ی مخصوص پیست طراحی شده است. ۲۰۲۰ RC F از سیستم کنترل شروع حرکت (لانچ کنترل) استفاده می‌کند؛ صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت را تنها در ۴.۲ ثانیه طی می‌کند که دو دهم ثانیه کمتر از نسل قبل است. هیچ اطلاعاتی درباره‌ی بیشینه سرعت موجود نیست، اما احتمالا مشابه سرعت ۲۷۰ کیلومتربرساعت مدل قدیمی است.

2020 Lexus RC F / لکسوس

لکسوس برای کاهش کم‌فرمانی، بهبود چسبندگی و دوام تایر در شرایط رانندگی پیست با میشلن همکاری می‌کند تا لاستیک‌های سفارشی Pilot Sport 4S را  به کار بگیرد. این تدابیر درکنار کاهش وزن جزئی ناشی از نصب قلاب‌های آلومینیومی کنترل زاویه toe و مهار تعلیق، به بهبود عملکرد در پیست می‌انجامد؛ کاهش وزن در جلو نیز ادامه دارد و با استفاده از منیفولد ورودی کوچک‌تر و کاهش اندازه‌ی کمپرسور سیستم تهویه مطبوع اجرایی می‌شود. لکسوس اشاره‌ی دقیقی به میزان کاهش وزن ناشی از این تغییرات نمی‌کند، اما به نظر می‌رسد که وزنی حدود ۱،۷۹۵ کیلوگرم داشته باشد. 

لکسوس RC F مدل ۲۰۲۰ پس از رونمایی در نمایشگاه دیترویت، سه‌ماهه دوم ۲۰۱۹ به تولید می‌رسد و جزییات مربوط‌به قیمت‌گذاری آن در آینده اعلام خواهد شد.مدل RC F ۲۰۱۹ با قیمت ۶۴ هزار ۷۵۰ دلار به بازار عرضه شد؛ درحالی‌که برای نسخه‌ی ویژه‌ی آن با تیراژ محدود ۲۴۰ دستگاه، قیمتی معادل ۸۰ هزار و ۸۱۰ دلار از مشتریان دریافت می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات