نسل جدید فورد اکسپلورر معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
نسل جدید فورد اکسپلورر با پلتفرم کاملاً جدید و پیشرانه‌های توربوشارژ قدرتمند معرفی شده است تا همچنان راه موفق پیشینیان خود را ادامه دهد.
تبلیغات

فورد اکسپلورر (ٍExplorer) به ریشه‌های خود بازگشته است زیرا پس از تقریباً یک دهه که روی پلتفرم دیفرانسیل جلو ساخته می‌شد، حالا در نسل جدید یک‌بار دیگر پیشرانه‌های آن به‌صورت طولی نصب شده‌اند و قدرت خود را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کنند. البته نسل جدید این خودرو هنوز هم شاسی یکپارچه دارد اما این مانع از افزایش توانایی‌های ذاتی اکسپلورر نشده است. نسخه‌ی استاندارد این کراس‌اور جدید به یک پیشرانه‌ی ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز شده که ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

Ford Explorer

اکسپلورر با تکیه بر پیشرانه‌ی استانداردش و با تجهیز به پکیج یدک‌کشی می‌تواند ۲.۴ تن بار را بکسل کند. این در حالی است که نسل قبلی با پیشرانه‌ی ۲.۳ لیتری چهار سیلندر ۲۸۰ اسب‌بخاری حداکثر توانایی کشش ۱.۵ تن بار را داشت؛ اما کسانی که خواهان توانایی بیشتری هستند، می‌توانند پیشرانه‌ی ۳ لیتری V۶ توئین توربوی جدید را برای اکسپلورر انتخاب کنند. این پیشرانه با ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن‌متر گشتاور، ۴۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتری نسبت به پیشرانه‌ی اکوبوست نسل قبلی تولید می‌کند. صرف‌نظر از نوع پیشرانه، تمامی مدل‌های اکسپلورر جدید به‌صورت استاندارد به جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته‌ی اتوماتیک مجهز هستند و برای همه‌ی آن‌ها امکان سفارش سامانه‌ی چهارچرخ محرک هم وجود دارد.

Ford Explorer

فورد در طراحی اکسپلورر مدل ۲۰۲۰ تمرکز زیادی روی کاربری خانوادگی داشته و به همین دلیل آن‌ را به صندلی‌های کشویی جدیدی در ردیف دوم مجهز کرده که موجب سهولت ورود و خروج به ردیف سوم صندلی‌ها می‌شود. حجم صندوق بار خودرو نیز در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف سوم و دوم به ۲۴۸۶ لیتر افزایش پیدا کرده که ۱۷۲ لیتر بیشتر از نسل قبلی است.

Ford Explorer
Ford Explorer
Ford Explorer
Ford Explorer
Ford Explorer

نسل جدید اکسپلورر همانند نسل قبلی در تیپ‌های پایه، XLT، لیمیتد و پلاتینوم عرضه می‌شود که گران‌ترین مدل فقط با پیشرانه‌ی ۳ لیتری V۶ اکوبوست قابل انتخاب است؛ اما صرف‌نظر از نوع پیشرانه یا تیپ، تمامی مدل‌های اکسپلورر جدید به تجهیزات رفاهی زیادی مانند در صندوق بار برقی، اینترنت وای فای 4G LTE با قابلیت اتصال ۱۰ دستگاه و نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی سرگرمی مجهز هستند درحالی‌که یک نمایشگر بزرگ‌تر ۱۰.۱ اینچی و همین‌طور یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی هم برای آن قابل سفارش است.

Ford Explorer

در بخش سیستم‌های ایمنی نیز تمامی مدل‌های اکسپلورر به پکیج ایمنی Co-Pilot۳۶۰ فورد مجهز شده‌اند که شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های ایمنی فعال و غیرفعال مثل پایش نقاط کور با هشدار ترافیک، حفظ حرکت میان خطوط، نوربالای خودکار، سیستم پیشگیری از برخورد جلو با ترمز خودکار و قابلیت تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی با تکنولوژی حرکت در بین خطوط و ترمز اتوماتیک در حرکت دنده عقب می‌شود. در این خودرو جدیدترین نسخه از سیستم کمکی پارک فورد هم ارائه شده که Active Park Assist نام دارد. این سیستم می‌تواند اکسپلورر را دوبل یا ساده پارک کند بدون آنکه نیازی به لمس فرمان یا پدال‌ها توسط راننده باشد.

Ford Explorer

نسل جدید فورد اکسپلورر به‌لطف پلتفرم جدید دیفرانسیل عقب، پیشرانه‌های قدرتمند و ویژگی‌های رفاهی و ایمنی فراوان، وعده‌ی بازگشت به اصالت سی‌ساله‌ی خود را داده است و به‌احتمال‌زیاد موفقیت‌ها و فروش بالای نسل‌های قبلی خود را ادامه خواهد داد. فروش اکسپلورر مدل ۲۰۲۰ از تابستان ۲۰۱۹ با قیمت پایه‌ی ۳۲ هزار و ۷۶۵ دلار آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات