محصولات مرسدس بنز در نمایشگاه CES 2019 رونمایی شدند

چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
مطالعه 5 دقیقه
مرسدس بنز از چند محصول جدید در نمایشگاه CES 2019 رونمایی کرد که فناوری‌های مدرن این شرکت را به نمایش می‌گذارند.
تبلیغات

مرسدس بنز قصد دارد تا اواخر سال جاری از طرح مفهومی جدیدی در زمینه‌ی ایمنی خودرو رونمایی کند که فناوری‌های ایمنی آینده را در محصولات خودروساز آلمانی به نمایش خواهد گذاشت. ده سال پیش مرسدس بنز از ESF ویژن رونمایی کرد که برخی از فناوری‌های این شرکت را نشان می‌داد. از آن زمان تاکنون برخی از این فناوری‌ها در مدل‌های تولیدی ظاهر شده‌اند و برخی هم ممکن است در آینده وارد دنیای واقعی شوند. 

آخرین خودرویی که برای نشان دادن توانایی‌های مرسدس بنز انتخاب شد، مدل اس کلاس بود که اواسط سال جاری به نمایش در می‌آید. به‌تازگی اُلا کالنیوس، عضو هیئت مدیره و مدیر بخش تحقیق و توسعه‌ی مرسدس بنز در گفت‌وگو با رسانه‌ها برنامه‌های این شرکت را تائید کرد. 

Mercedes Benz ESF S400

اُلا کالنیوس گفت:

ما در سال جاری از خودروی نمایشی رونمایی خواهیم کرد، که فناوری‌ ایمنی را محصولات ما را طی دو سال آینده نشان می‌دهد. این فناوری‌ها در سطح بالایی هستند و توانمندی‌های ما را به نمایش می‌گذارند. برخی از این موارد بسیار نزدیک به تولید هستند و برخی نیز هنوز برای نمایش نیاز به زمان بیشتری دارند. بااین‌حال بازی هیچ‌وقت برای ما تمام نمی‌شود و ایمنی خودرو در DNA محصولات مرسدس بنز وجود دارد و هدف نهایی آن کاهش تصادف در ترافیک است؛ چیزهایی مانند فناوری خودروی خودران و سیستم‌های رانندگی پیچیده همگی قادر به کاهش حوادث هستند، چرا که تقریباً‌ تمام حوادث به علت خطای انسانی رخ می‌دهند. 

در میان بسیاری از فناوری‌هایی که خودروی مفهومی مرسدس بنز ESF قبلاً در سال ۲۰۰۹ به نمایش گذاشت، بسیاری از آن‌ها تاکنون در مدل‌های تولیدی استفاده شده‌اند؛ از جمله این فناوری‌ها می‌توان به سیستم‌های دید در شب، کیسه هوای کمربند، چراغ‌های LED با پرتوهای متمایل و تکنولوژی‌های ایمنی پیشگیری از برخورد اشاره کرد.

Mercedes Benz CLA

یکی از ایده‌های مفهومی در این خودرو «کیسه‌ی ترمز» بود که بین دو چرخ جلو و پنل‌های زیر بدنه نصب می‌شد؛ ایده‌ی اصلی این طرح مفهومی، بالا بردن خودرو قبل از تصادف و قبل از شیرجه رفتن در انبوهی از خودروهای بزرگ است. 

خودروساز آلمانی با استفاده از مرسدس بنز ESF ۲۰۱۹ جدید تلاش می‌کند استانداردی برای فناوری‌های ایمنی طی دهه‌ی آینده تعیین کند. این شرکت همچنین با برخی محصولات جدید خود در نمایشگاه CES 2019 حاضر شده است؛ کوپه جدید مرسدس بنز CLA، تنها خبر غرفه‌ی این شرکت در CES نبود. این شرکت برای اولین‌بار خودروی برقی مرسدس بنز EQC و مفهومی ویژن اوربانتیک (Vision Urbanetic)‌ را به ایالات متحده آورد.

Mercedes Benz EQC / مرسدس بنز

اولین مدل یک خودروی الکتریکی مرسدس مجهز به دو موتور برقی در محور جلو و عقب است که خروجی ترکیبی ۴۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۷۶۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. به‌لطف بسته‌ی باتری ۸۰ کیلووات ساعت خود، مرسدس بنز تخمین می‌زند که شعاع حرکتی EQC در حدود ۴۵۰ کیلومتر طبق استاندارد NEDC اروپا خواهد بود. EQC در حالت استاندارد با شارژر سریع DC سازگار است، درحالی که بسته‌ی باتری آن قادر است در ایستگاه شارژ مناسب با حداکثر خروجی ۱۱۰ کیلووات شارژ شود. مرسدس می‌گوید زمانی‌که از شارژر سریع DC استفاده شود، پر شدن ظرفیت ۱۰ تا ۸۰ درصد، حدود ۴۰ دقیقه طول می‌کشد.

نخستین مدل مرسدس بنز که تحت برند تجاری EQ عرضه می‌شود، همچنین برای ایجاد کمترین سروصدای ممکن طراحی شده است. مهندسین این شرکت علاوه‌بر انجام سایر اقدامات به منظور ایجاد کابینی واقعا ساکت و آرام، با پوشش لاستیکی قوای محرکه را جدا کرده‌اند.

Mercedes Benz EQC / مرسدس بنز

در فضای داخلی نیز از قطعات باکیفیت مانند طرح سرخ-طلائی برای دریچه‌های هوا، آخرین نسخه‌ی سیستم اطلاعاتی و سرگرمی MBUX با دو صفحه‌نمایش و داشبورد کاربردی‌تر استفاده شده است. فروش خودروی برقی مرسدس بنز EQC در بازار ایالات متحده پس از راه‌اندازی خط تولید در بهار ۲۰۱۹، تا سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد، که ظاهرا با قیمتی مشابه GLC43 به فروش خواهد رسید.

مدل دیگری که مرسدس بنز در نمایشگاه CES عرضه کرد، Vision Urbanetic است که برای اولین‌بار در نمایشگاه IAA هانوفر سال گذشته رونمایی شد. این مدل مفهومی در حقیق ون روباتیک خودران انعطاف‌پذیر است که می‌تواند برای حمل‌ونقل افراد یا کالا ازطریق ماژول‌های قابل تعویض مختلف (بسته به کاربردهای متفاوت) استفاده شود.

Mercedes Benz Vision Urbanetic / مرسدس بنز ویژن اوربانتیک

طراحان مرسدس بنز ویژن اوربانتیک آن را به‌عنوان وسیله‌ی نقلیه‌ خدمات اشتراک سواری (تاکسی آنلاین) تصور کرده‌اند که می‌تواند توسط افراد یا شرکت‌های خصوصی مورد استفاده قرار گیرد. افراد ازطریق اپلیکیشن گوشی هوشمند، اطلاعات و نیازهای خود را به سیستم هوشمند IT انتقال می‌دهند. سیستم نیز پس از تجزیه و تحلیل جزییات و بررسی خودروهای خودران که قادر به پاسخگویی هستند، به تقاضای فرد پاسخ می‌دهد. 

Mercedes Benz Vision Urbanetic / مرسدس بنز ویژن اوربانتیک

گرد ریخنباخ، مدیر استراتژی مرسدس بنز ونز گفت:

در طول ساعات شلوغی ترافیک مانند صبح زود و اواخر عصر، این ناوگان می‌توانند مجهز به ماژول حمل مسافر شوند. در سایر موارد که مسافر کمتری وجود دارد، می‌توان ماژول را تغییر داد و از آن برای حمل کالا و بار استفاده کرد. سیستم محرکه‌ی برقی و بدون صدای این خودروی خودران باعث می‌شود که بتوان از آن برای تحویل کالا در ساعات شب بهره برد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات