فناوری واقعیت مجازی آئودی هولوراید در CES 2019 رونمایی شد

چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
آئودی با فناوری واقعیت مجازی هولوراید به نمایشگاه CES 2019 آمده است تا تجربه‌ی کاربران را از نشستن در صندلی عقب آئودی ای-ترون تغییر دهد.
تبلیغات

آئودی می‌خواهد تجربه سواری را برای مسافران عقب تغییر دهد. برند لوکس آلمانی به منظور دستیابی به این هدف، از پلتفرم واقعیت مجازی جدید خود در نمایشگاه Consumer Electronics Show ۲۰۱۹ رونمایی کرد. 

پلتفرم واقعیت مجازی (VR) توسط یکی از شرکت‌های تابعه‌ این خودروساز با نام آئودی الکترونیکس ونچر تهیه شده است. هر دو شرکت استارتاپ جدیدی به نام Holoride راه‌اندازی کرده‌اند که مسئولیت تجاری کردن این فناوری را بر عهده دارد. استارتاپ هولوراید ازطریق پلتفرم باز به دیگر شرکت‌ها امکان ایجاد محتوا برای آن را می‌دهد. آئودی و هولوراید تکنولوژی خود را برای همه‌ی تولیدکنندگان خودرو و تولیدکنندگان محتوا در آینده ارائه خواهند داد.

Audi e-tron virtual reality / واقعیت مجازی آئودی ای-ترون

ازطریق فناوری VR، سرنشینان عقب می‌توانند وارد دنیای جدیدی شوند که با خودرو سازگار باشد. در نمایشگاه CES، آئودی تجربه‌ی واقعیت مجازی خود را به‌نام Marvel's Avengers: Rocket's Rescue Run نشان داد. این تجربه سرنشینان را به موشکی در فضا با شخصیت‌های فیلم Guardians of the Galaxy می‌فرستد.

با خودروی متصل و فناوری واقعیت مجازی، سرنشینان هنگام پیچیدن نسخه‌ی آزمایشی آئودی E-tron در شرایط واقعی نیز کج می‌شوند؛ یا هنگامی که سرعت آئودی ای-ترون افزایش می‌یابد، آن‌ها نیز فشار و رانش بیشتری  حس می‌کنند. این تجربه تمام حرکات آئودی ای-ترون و ورودی‌های راننده را به‌صورت لحظه‌ای برای سرنشینان به واقعیت مجازی تبدیل می‌کند.

Audi e-tron virtual reality / واقعیت مجازی آئودی ای-ترون

کاربردهای دیگر، شامل بازی‌های ویدئویی و ماجراجویی‌هایی مثل سفر به دوران ماقبل تاریخ هستند. آئودی تصور می‌کند زمانی‌که خودرو نیز متوقف شده است، سرنشینان می‌توانند با دنیای مجازی ارتباط برقرار کنند. به‌عنوان مثال، هولوراید می‌تواند برنامه‌های آموزشی ارائه دهد یا مسابقه‌ای کوتاه برای کاربران برگزار کند.

ممکن است برخی فکر کنند که استفاده از فناوری واقعیت مجازی هنگام نشستن در خودرو باعث بیماری حرکت (سرگیجه و تهوع) می‌شود؛ اما آئودی می‌گوید باتوجه‌به هماهنگی بین تجربه‌ی بصری و ادراک کاربر، احتمال بیماری حرکت حتی هنگام تماشای فیلم‌های معمولی و سخنرانی‌ها نیز به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

Audi e-tron virtual reality / واقعیت مجازی آئودی ای-ترون

استارتاپ هولوراید قصد دارد کیت توسعه‌دهنده برای فناوری واقعیت مجازی خود ایجاد کند که به‌عنوان رابط کاربری برای داده‌های خودرو عمل می‌کند و این داده‌ها را به فضای واقعیت مجازی انتقال می‌دهد. در نتیجه هر توسعه‌دهنده‌ای می‌تواند تجربه‌ی خود را ایجاد کند که مطمئناً در آینده به‌نوعی بازار دیجیتال تبدیل خواهد شد. هدف این است که رابط کاربری واقعیت مجازی طی ۳ سال آینده توسعه یابد تا کاربران بتوانند با عینک‌های استاندارد واقعیت مجازی، تجربه‌ی بهتری داشته باشند.

دانلود    360P        720P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات