شاسی بلند برابوس 700 رونمایی شد

شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
مطالعه 4 دقیقه
برابوس، نسخه‌ای خاص از مرسدس بنز جی کلاس به نام 700 4x4² فاینال ادیشن رونمایی کرده که تنها ۱۰ دستگاه از آن تولید خواهد کرد.
تبلیغات

مرسدس بنز اوایل امسال نسل جدید مدل جی کلاس را برای سال ۲۰۱۹ در نمایشگاه خودروی بین‌المللی آمریکای شمالی رونمایی کرد و سپس کمی پس از آن، این خودرو به بازار وارد شد. با این حال گویا کار برابوس با نسل قبلی جی کلاس تمام نشده و در آخرین محصول خود تصمیم گرفته است تا مدلی از جی کلاس ۲۰۱۸ را تولید کند. این مدل برابوس که بر اساس مدل قبلی G36 AMG ساخته شده، با نام 700 4x4² فاینال ادیشن (Final edition) شناخته می‌شود و نشان می‌دهد که آخرین مدل از نسل قبلی جی کلاس خواهد بود که برابوس آن را تقویت کرده است. عدد ۷۰۰ در نام این خودرو نیز نشان‌دهنده‌ی قدرت موتور آن است.

Brabus 700 4x4 Final Edition

یک پیشرانه‌ی نسبتا قدیمی ۵.۵ لیتری V8 تویین توربو زیر کاپوت این خودرو آرمیده که برابوس توانسته با استفاده از توربوهای بزرگ‌تر، سیستم اگزوز اسپرت و برخی تغییرات دیگر قدرت آن را به ۷۰۰ اسب بخار و گشتاور آن را نیز به ۹۶۰ نیوتون‌متر افزایش دهد. در نتیجه‌ی این تغییرات، این شاسی بلند بزرگ و سنگین وزن می‌تواند سرعت خود را تنها در ۵ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. شاید از نظر توانایی‌های حرکتی نظیر شتاب و سرعت، این مدل نتواند با نسل جدید جی کلاس رقابت کند اما تمرکز برابوس در این خودرو بیش از مواردی چون شتاب و سرعت، روی قابلیت‌های آفرودی بوده است. در عوض برابوس با تقویت سیستم تعلیق، مدل 700 4x4² فاینال ادیشن را تبدیل به خودرویی بسیار توانا در خارج از جاده کرده است.

Brabus 700 4x4 Final Edition

همانطور که در تصاویر مدل 700 4x4² نیز دیده می‌شود، ارتفاع خودرو به‌طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده و فاصله‌ی کف آن تا زمین به ۶۰ بیش از ۶۰ سانتی‌متر رسیده است. این ارتفاع زیاد با کمک محورهای خاص غیرهم‌مرکز با نام Portal Axels و استفاده از سیستم تعلیق ارتقاءیافته با قابلیت کنترل الکترونیکی به‌دست آمده است. راننده‌ی جی کلاس 700 4x4² می‌تواند از داخل کابین لوکس این خودرو ارتفاع دلخواه خود را تنظیم کند و چهار وضعیت رانندگی مختلف با نام‌های کامفورت، اسپرت، آفرود و حالت شخصی در دسترس راننده هستند. در حالت آخر راننده می‌تواند به‌صورت الکترونیکی تنظیمات مد نظر خود را روی هر یک از کمک فنرها و هر محور به‌صورت جداگانه اعمال کند.

Brabus 700 4x4 Final Edition

برای افزایش کارایی 700 4x4² فاینال ادیشن در آفرود، برابوس اقدام به نصب صفحه‌ی محافظ زیر خودرو و چراغ‌های قدرتمند اضافی روی اسپویلر سقفی کرده است. رینگ‌های بزرگ مشکی‌رنگی هم که روی این خودرو می‌بینید، میزبان تایرهای پیرلی اسکورپین ATR مخصوص آفرود هستند. نگاهی به مشخصات و ابعاد این تایرها به‌خوبی نشان می‌دهد که چرا برابوس حداکثر سرعت 700 4x4² را به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود کرده است. از دیگر تغییرات این مدل نیز می‌توان به گلگیرهای پهن جدید، تودزوی چرمی سفارشی و جلوپنجره‌ی برابوس اشاره کرد.

Brabus 700 4x4 Final Edition
Brabus 700 4x4 Final Edition
Brabus 700 4x4 Final Edition
Brabus 700 4x4 Final Edition
Brabus 700 4x4 Final Edition

برابوس تنها ۱۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد کرد و هر یک از آن‌ها با قیمت پایه‌ی ۲۳۷ هزار دلار به فروش خواهند رفت. با اینکه چنین قیمتی گران محسوب می‌شود اما با توجه به تولید محدود 700 4x4² ارزش پرداخت را دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات