کوپه اسپرت برقی کیانتو K50 راهی بازار آمریکا خواهد شد

جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
مطالعه 3 دقیقه
کوپه برقی و اسپرت کیانتو K50 با قدرت ۴۰۲ اسب‌بخار و بیشینه سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت، تا سال ۲۰۲۰ راهی بازار ایالات متحده خواهد شد.
تبلیغات

Qiantu K50 به‌عنوان جدیدترین خودروی الکتریکی چینی کوپه، به‌زودی در ایالات متحده ساخته خواهد شد و به احتمال زیاد می‌تواند رقیب اصلی سایر خودروسازان چینی در بازار آمریکا باشد. شرکت چینی CH-Auto و گروه مالن تکنالوجیز (Mullen Technologies)، که توزیع‌کننده و تولیدکننده خودروهای الکتریکی در جنوب کالیفرنیا است، توافقنامه‌ای برای تولید خودروی اسپرت K50 از سال ۲۰۲۰ امضا کرده‌اند؛ گفته می‌شود که در ساخت کیانتو K50 از ترکیب قطعات داخلی و وارداتی چینی استفاده خواهد شد.

QIANTU K50 / کیانتو کی 50

K50 از سیستم محرکه برقی با قدرت ۴۰۲ اسب‌بخار بهره می‌برد و دارای پنل‌های فیبر کربن در بدنه و قاب آلومینیومی است. برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که کیانتو قادر است در زمان ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت دست یابد و بیشینه سرعت آن نیز به ۲۰۰ کیلومتربرساعت محدود می‌شود. هنوز اهداف تولید اعلام نشده است، اما مالن در سال ۲۰۱۹ تعداد محدودی سفارش برای ساخت این خودروی برقی را قبول خواهد کرد.

QIANTU K50 / کیانتو کی 50

فروش K50 طی شهریور ماه امسال با قیمتی حدود ۱۴۹ هزار دلار بدون تخفیف و یارانه دولتی در چین انجام شد. جزییات زیادی درباره‌ی قیمت‌گذاری کیانتو K50 برای بازار آمریکا وجود ندارد، اما مالن وعده داده است که این مدل با قیمت مقرون‌به‌صرفه برای خریداران عرضه می‌شود. روش فروش نیز برای مصرف‌کنندگان به‌طور مستقیم و آنلاین خواهد بود. 

QIANTU K50 / کیانتو کی 50

کیانتو در سال ۲۰۱۵ توسط CH-Auto تأسیس شد؛ K50 در نمایشگاه خودرو گوانگژو سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و از آن زمان در کشور سازنده تولید می‌شود. هم‌اکنون K50 در کارخانه این شرکت در سوژو (Suzhou) ساخته می‌شود که ظرفیت تولید آن به ۵۰ هزار دستگاه در سال می‌رسد. 

اگر تولید این خودروی برقی طبق برنامه‌ریزی آغاز شود، کیانتو K50 می‌تواند یکی از اولین محصولات الکتریکی با پشتیبانی چین باشد که می‌تواند با موفقیت در ایالات متحده تولید شود. تلاش‌های قبلی برای تولید محصولات برقی در بازار آمریکا مانند فارادی فیوچر FF91، با شکست روبه‌رو شد؛ درحالی‌که برخی خودروهای برقی مانند لوسید ایر هنوز هم در حال پیشرفت هستند.

FF91 فارادی فیوچر

هر دو شرکت CH-Auto و Mullen Technologies تجربه تولید خودروهای الکتریکی را در کشور خود دارند؛ هرچند که آن‌ها تنها مدل‌های ارزان قیمت را تولید می‌کنند. مالن در حال مذاکره با سایر خودروسازان خارج از این کشور است تا بتواند وسایل نقلیه بیشتری را به بازار ایالات متحده وارد کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات